Nová budoucnost dopravy? Ruský hoverbike byl představen veřejnosti. Může dosáhnout rychlosti 70 kilometrů za hodinu

Nová budoucnost dopravy? Ruský hoverbike byl představen veřejnosti. Může dosáhnout rychlosti 70 kilometrů za hodinu
Autor: Screenshot YouTube|Popisek: hoverbike S3
03 / 09 / 2017, 10:30

Prototyp ruského hoverbiku byl představen na závodní trati blízko města Volokolamsk.

Prototyp hoverbiku S3, který je kombinací motocyklu a kvadrokoptéry či vznášedla, prošel prvním testem na závodní trati blízko města Volokolamsk. 

Stroj je dílem společnosti HoverSurf. Hoverbike při testech pokryl vzdálenost jednoho kilometru a letěl v průměrné výšce jednoho metru. Při testu byl hoverbike s jedním člověkem ,,na palubě" ovládán počítačem.

Kombinace motocyklu a kvadrokoptéry váží okolo 100 kilogramů a může pojmout náklad o 150 kilogramech.Může dosáhnout maximální rychlosti 70 kilometrů za hodinu.

psali jsme: Je to létající auto, dron či kvadrokoptéra? Neva Aerospace představila karbonové vozidlo budoucnosti

 

,,Drony dobyly svět. Jsou používány pro pořizování videí a monitoring. A je celkem přirozené, aby se začaly používat pro přepravu lidí," uvedl generální ředitel start-upu HoverSurf Alexander Atamanov, který je hlavním designerem hoverbiku S3.

Atamanov vidí budoucnost hoverbiků v jednoduchém způsobu přepravy lidí. Podle něho přeprava hoverbikem může vyřešit chronické dopravní problémy. Právě hoverbike může představovat vhodnou alternativu, jak se pohodlně a bezpečně přepravovat. ,,Jedinou šancí, jak vyřešit dopravní problémy, je otevřít vzdušný prostor pro kompaktní ,,ekologicky přátelské" stroje, jako je právě hoverbike či vzdušné taxi," prohlásil Atamanov.

psali jsme: VIDEO: Drony, které umějí létat i ,,řídit". Vyvíjí je Massachusettský technologický institut

Atamanov prohlásil, že hoverbike může být ovládán manuálně či na dálku. Je schopen nezávislého letu od na konkrétní místo navržené předtím přes GPS souřadnice. Generální ředitel start-upu HoverSurf vidí velkou výhodu v tom, že hoverbike je možno skladovat prakticky všude, a je možné jej jednoduše pronést i dveřmi. Může zároveň použít standardní parkovací prostor a nepotřebuje pro vzlet speciální místo.  

 

Zdroj: tass.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace