Nový trend krádeží v maloobchodních řetězcích. Místo drahých parfémů chleba.

Nový trend krádeží v maloobchodních řetězcích. Místo drahých parfémů chleba.
Autor: Dollarphotoclub|Popisek: Ilustrační foto
07 / 04 / 2015, 17:45

Na základě analýzy společnosti M2C, která mimo jiné zajišťuje ostrahu 241 jednotek maloobchodních řetězců v rámci celé ČR, vyplynulo, že se zásadně změnily trendy krádeží v maloobchodních řetězcích.

Proti minulosti, kdy byly populární krádeže spíše dražšího sortimentu například kosmetiky, či elektroniky, v dnešní době výrazně převládají krádeže potravin čerstvých i trvanlivých.

Co se týká četnosti, převyšují drobné krádeže, ale vzhledem k charakteru a hodnotám jednotlivých položek se nejedná o zásadní položku v celkovém objemu ztrát.

Větší ztráty však způsobují tzv. nájezdy organizovaných skupin, které se především zaměřují díky měnícímu se trendu na krádeže potravin ve velkých objemech. Je totiž po nich větší poptávka a toto zboží jde rychle na odbyt.  

V praxi to funguje tak, že organizovaná skupina navštíví provozovnu mnohdy i několikrát za den a průměrná hodnota „nákupu“ je cca 5 až 15tis. Kč. M2C dokonce odhalilo případ, kdy částka zboží připraveného ke krádeži převyšovala hodnotu 60tis. Kč.

Změnilo se i fungování organizovaných skupin. Nastala jejich výrazná profesionalizace. V současnosti se jedná o dobře logisticky zorganizované skupiny, které kradou na objednávku a mají dopředu zajištěný odbyt.

Na druhou stranu se významně zlepšily metody zabezpečení takových provozoven. Jedná se o spojení ostrahy se vzdáleným monitoringem, cílené proškolování zaměstnanců a vytvoření specializovaných pozic pro odhalování organizovaných skupin.

M2C také využívá unikátní technologii SHIELD, jejíž hlavní předností je tzv. systém včasného varování, který působí preventivně a efektivně předchází krádežím.

Z analýzy společnosti M2C vyplynulo, že průměrný počet záchytů na obchodní jednotce byl 372 za rok 2014.

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace