Ochrana soukromí a bezpečnost osobních dat jsou pro uživatele komunikačních aplikací stále důležitější

Ochrana soukromí a bezpečnost osobních dat jsou pro uživatele komunikačních aplikací stále důležitější
30 / 05 / 2019, 07:30

Viber, jedna z předních komunikačních aplikací na světě, uspořádala mezi svými uživateli anketu, aby zjistila, co je pro ně v digitální komunikaci důležité. Ta se uskutečnila v rámci oficiální komunity Viber Czech Republic, která má vice než 92 tisíc uživatelů. Odpovědi více než 2 200 respondentů ukázaly dva jasné trendy. Pro uživatele v České republice, podobně jako v dalších zemích, které se ankety zúčastnily, je ochrana soukromí a bezpečnost jejich dat při používání komunikačních aplikací, sociálních médií a internetu obecně, stále důležitější. Potvrdilo to 56 % respondentů. Anketa také ukázala, že textové zprávy jsou hlavním způsobem komunikace pro 68 % respondentů, což odpovídá globálnímu trendu upřednostňování psané komunikace nad verbální. Výsledky jsou součástí regionální ankety, kterou Viber zorganizoval v osmi zemích střední a východní Evropy a které se zúčastnilo přes 100 000 uživatelů aplikace. Výsledky na regionální úrovni potvrdily podobný trend ve vztahu k ochraně soukromí a bezpečnosti dat uživatelů, kdy je za nejdůležitější element považuje 70 % ze všech účastníků ankety. Textování se stalo nejpopulárnější formou komunikace ve všech zemích, které zahrnují kromě České republiky také Slovensko, Bulharsko, Chorvatsko, Maďarsko, Řecko, Slovinsko a Srbsko.

V současné době jsou komunikační aplikace jednou z nejrychleji se rozvíjejících oblastí komunikace. Bezpečnost a ochrana soukromí uživatelských dat jsou pro Viber klíčovým prvkem a generální ředitel Viber Djamel Agaoua toto opět zdůraznil poté, co se objevil případ porušení bezpečnosti u aplikace Whatsapp. Viber má pro všechny konverzace a hovory defaultně nastavené šifrování na obou koncích komunikace a uživatelé si tak mohou být jisti, že jejich soukromé konverzace jsou vždy ochráněné. Viber také žádné informace neukládá na svých servrech, jakmile jsou doručeny adresátům.

Kromě ochrany bezpečnosti a soukromí je pro české uživatele aplikace Viber důležitý taky fakt, že aplikace nabízí mnohé možnosti, jak udělat chaty vice dynamické, zábavné a osobní. Oceňují také praktické funkce jako možnost vymazat, upravit nebo přeložit své konverzace. Neustálé vylepšování aplikace je pro Viber, vedle ochrany a bezpečnosti uživatelských dat, další hlavní prioritou.

Jak již bylo zmíněno, 68 % respondentů ankety označilo textování za svůj hlavní způsob komunikace. 21 % z nich má nejraději samolepky, protože podle nich dokáží nejlépe vystihnout emoce a pocity. To také potvrdili účastníci v dalších zemích. Viber samolepky často lokalizuje a tím se stávají relevantní pro to, jak spolu lidé v dané zemi komunikují.

“Každá možnost, jak být v kontaktu s našimi uživateli je pro nás důležitá. Máme komunity pro každý trh v devíti zemích v regionu střední a východní Evropy s celkovým počtem více než 4 miliony lidí. Jejich feedback k našemu produktu a službám je pro nás velmi důležitý. To, že víme, že ochrana soukromí a bezpečnost jsou pro ně důležité nás motivuje k tomu, abychom se těmto tématům ještě vice věnovali. A naši uživatelé tak vědí, že je pro nás jejich zpětná vazba důležitá,” řekla Zarena Kancheva, Marketing a PR ředitelka Rakuten Viber, CEE.

Nejnovější informace o aplikaci Viber jsou pro vás vždy připraveny v oficiální komunitě Viber Czech Republic. Zde se dozvíte novinky o nástrojích v naší aplikace a můžete se také zúčastnit zajímavých anket.

 

O společnosti Rakuten Viber

V Rakuten Viber propojujeme lidi. Nezáleží na tom, kdo jsem nebo kde jsou. Naše globální uživatelská základna má přístup ke všem funkcím, jakými jsou osobní chaty, video hovory, skupinové konverzace, novinky od jejich oblíbených značek a osobností. Zajišťujeme všem bezpečný a otevřený prostor, kde mohou sdílet své emoce. Rakuten Viber je součástí Rakuten Inc., vedoucí světové společnosti v oblasti e-commerce a finančních služeb. Je to také oficiální komunikační kanál FC Barcelona a oficiální aplikace pro zasílání zpráv a volání NBA klubu Golden State Warriors. Připojte se k Viber dnes a užijte si nejlepší komunikační zážitek na světě! Nejnovější informace o značce naleznete zde brand center.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace