Odborníci na bezpečnost obchodních center se sešli v Mnichově

Odborníci na bezpečnost obchodních center se sešli v Mnichově
Autor fotografie: flickr.com (CC BY 2.0) |Popisek: obchodní centrum
10 / 01 / 2018, 12:00

Evropský bezpečnostní summit zaměřený na obchodní centra se konal na sklonku roku v Mnichově. Významné setkání a diskuzní panely elity v oblasti bezpečnosti byly doslova nabité tématy s návazností na útoky na obchodní centra v minulých letech a situací blížícího se vánočního období.

Evropský bezpečnostní summit zaměřený na obchodní centra se konal na sklonku roku v Mnichově. Významné setkání a diskuzní panely elity v oblasti bezpečnosti byly doslova nabité tématy s návazností na útoky na obchodní centra v minulých letech a situací blížícího se vánočního období.

Každoročním cílem summitu je sdílení názorů a pohledů na vývoj hrozeb, zdrojů a druhů mimořádných událostí, zejména v oblasti obchodních center a jiných měkkých cílů.

Zástupci napříč evropskými obchodními centry a vybraných retailových řetězců se v tomto roce pustili spíše do horlivých diskuzí. Zazněly zde osvědčené postupy evakuací a reakcí na mimořádné události. Řešila se nejen rychlost, ale i důsledky. Jak má být nastavena celková komunikace směrem k zákazníkům a jak obnovit činnost a technické operace co nejdříve po útocích tak, aby se zákazníci do obchodního centra vraceli a vnímali ho jako bezpečné.

Za Českou republiku se účastnili zástupci společnosti M2C, největšího poskytovatele služeb bezpečnosti v oblasti obchodních center a retailu. Provozní ředitel Oldřich Rutar upozornil na nutnost rychlého sdílení informací s Policií ČR při takových útocích, a to například v podobě operativních karet objektů, které společnost M2C má na obchodních centrech, které střeží již od roku 2010. „V rámci Evropy vnímáme, že naše obchodní centra mají vysokou úroveň zabezpečení a propracované systémy pro mimořádné události.“ Model, který se nyní v Evropě ustanovuje mezi obchodními centry, obsahující procesy rychlé reakce, krizového managementu a krizové komunikace, naše společnost začala používat již dávno. Je pravdou, že po útocích v Paříži jsme zpřísnili bezpečnostní procedury, intenzivně a pravidelně začali školit naše zaměstnance, například na detekci podezřelého chování osob“, uvedl Rutar.

Různé země a doslova různé zvyklosti v oblasti prevence útoků

Například v Turecku jsou obchodní centra nyní ochotny po častých útocích měnit všechna skla ve výlohách za neprůstřelná. Také mají propracovaný systém záchytu vozidel při útoků. Auta jsou celoevropsky vnímána jako velmi účinná a nová lehce dostupná zbraň k útokům na civilisty, a to nejen v obchodních centrech. Stačí si vzpomenout na incidenty v posledních letech. Asi nejvíce obětí si vyžádaly útoky v Nice, v Londýně, a právě ve výše zmiňovaném Turecku. Ve Velké Británii je kladen velký důraz na komunikaci nejen vůči nájemcům a zákazníkům v průběhu útoku, ale i vůči útočníkům samotným. Například interním rozhlasem dávat vědět těm, kdo útočí, že jsou viděni a že se o nich ví.

V průběhu celého summitu zaznívaly rozdíly i v oblasti legislativy. Jak a co v každém státě funguje ve vztazích vlastníků a nájemců s ohledem na vyšší nároky zabezpečení a s tím spojené odpovědnosti. Diskuze se dotkla i nového nařízení GDPR a zazněly informace o odpovědnosti pronajímatele a managementu k nájemcům a zákazníkům týkající se ochrany osobních údajů.

Celý summit potvrdil, jak je důležité nejen sdílet mezi jednotlivými zeměmi postupy procesy a zkušenosti, ale díky diskuzím vznikly i otázky, na které by si všichni vlastníci a provozovatelé obchodních center měli umět odpovědět a v neposlední řadě z hlediska bezpečnosti uměli i měřit výsledky. Docházelo by tak k neustálému tlaku na kvalitu bezpečnostních systémů, inovativnost technologií a tím zvýšení účinnosti bezpečnostních operací.

 

 

Nepřehlédněte na Security magazínu: Defence - tanky, lodě,  letadla, obrněné vozy. Jaké jsou nejnovější trendy ve zbrojním a obranném průmyslu? S námi víte více

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace