Odtah jaderné ponorky do servisu

Odtah jaderné ponorky do servisu
Autor fotografie: Dmitriy Lobusov|Popisek: Transshelf naložený jadernými ponorkami
01 / 09 / 2015, 09:00

Nádherné fotografie kapitána Dmitrije Lobusova zachycují převoz dvou jaderných ponorek ruské Pacifické flotily holandskou lodí Transshelf.

Kapitán atomového ledoborce 50 let Pobedy Dmitrij Lobusov poskytnul naší redakci svoje fotografie převozu dvou jaderných ponorek Samara a Bratsk do doků ve Severodvinsku. Převoz probíhal v září roku 2014 a u obou ponorek třídy Akula II měly proběhnout opravy, výměna zbraňových systémů a celková modernizace.

Transshelf

Transshelf není žádný drobek, loď měří 173 metrů, na šířku má 41 metrů a výtlak přes 34 000 tun. Na vodu byla spuštěna v roce 1987.

Transshelf

Ponorky třídy Akula II jsou útočné jaderné ponorky o délce 113 metrů a ponořené mají výtlak 13 800 tun. Na moři vydrží operovat přibližně 100 dní. Maximální rychlost pod vodou je mezi 28-35 uzly. Akuly jsou vyzbrojeny celou řadou protiponorkových a protilodních torrpéd a střel. Ponorky mají celkem osm torpédometů, čtyři 533mm a čtyři 650mm. Vylepšená Akula a Akula II. mají o dva 533mm torpédomety více, celkem tedy deset. Torpédomety mohou být použity i ke kladení min. Akuly jsou dále vyzbrojeny dvanácti řízenými střelami Granat, odpalovanými z 533mm torpédometů, protilodními střelami Novator SS-N-15 Starfish a Novator SS-N-16 Stallion. Dále jsou ponorky vyzbrojeny raketovým odpalovacím systémem pro ničení vzdušných cílů Strela SA-N5/8 s 18 střelami.

Transshelf

Transshelf

Transshelf

Transshelf

Transshelf

Transshelf

Transshelf

Transshelf

Transshelf

Pomoc holandské lodi na trase Severní cesty poskytoval největší atomový ledoborec na světě, 50 let Pobedy, jehož je Dmitrij kapitánem.

Tento ledoborec třídy Arktika se dvěma jadernými reaktory je největším ledoborcem světa. Jeho stavba začala 4. října 1989 v Baltickém závodě v Petrohradě, loď se původně měla jmenovat Ural. Práce byly zastaveny v roce 1994 pro nedostatek financí. I když loď nese název 50 let vítězství, v době oslav padesáti let od konce války v Evropě v roce 1995 se loď nacházela opuštěná a rozestavěná v docích. Na jejím dokončení se začalo pracovat až v roce 2003. Uvedena do služby byla nakonec až 12. března 2007 po dvoutýdenních zkouškách ve Finském zálivu. Do svého domovského přístavu v Murmansku dorazila poprvé 11. dubna 2007.

Zdroj: Dmitry Lobusov, Wikipedie, uboat.cz

Tagy článku

-->