Pandemie urychluje také digitalizaci bezpečnostních služeb. SECURITAS ČR už analyzuje data od všech strážných na Moravě

Pandemie urychluje také digitalizaci bezpečnostních služeb. SECURITAS ČR už analyzuje data od všech strážných na Moravě
Autor fotografie: SECURITAS ČR
22 / 04 / 2021, 09:00

SECURITAS ČR dokončila druhou fázi digitalizace činností ostrahy. Všechny aktivity svých strážných v oblasti Morava, které nově zahrnují i kontrolu testování na Covid-19, nyní eviduje a sdílí se zákazníky s pomocí digitálních platforem Securitas Vision a Securitas Customer Portal. Společnost už dřív oznámila dokončení digitalizace oblasti Západní Čechy. Do konce roku 2021 mají na nový systém přejít všichni klienti této bezpečnostní agentury v Česku.

Uprostřed komplexu kancelářských budov v Brně se v určitých hodinách shlukovaly skupinky podnapilých, kteří ničili místní veřejně přístupnou odpočinkovou zónu. Po vyhodnocení dat z digitální platformy Vision připravili bezpečnostní pracovníci SECURITAS ČR plán preventivních kontrol místa mobilní patrolou. Účinnost přesně cílené prevence se projevila okamžitě – podnapilé skupinky z parku zmizely a s nimi ustaly také hluk a ničení majetku.

securiatd

Digitalizovaná data umožňují vyšší efektivitu ostrahy

To je jeden z příkladů, jak může digitalizace přispět k účinnější práci ostrahy a rychlejšímu a líp zacílenému řešení problémů. „Digitalizace přináší především data, a to ve formě, v jaké s nimi můžeme velmi efektivně pracovat. Na základě informací o incidentech, které zadávají pracovníci ostrahy do digitálního reportovacího nástroje Vision, můžeme například po určité době vyhodnotit nejrizikovější dny a časy určitých lokalit. Už není třeba hádat, kdy je vhodné provést kontrolu – digitalizace nám umožňuje mít vše podložené a jednat na základě faktů,“ Pavel Halm, Contract Manager ze SECURITAS ČR.

Reportovací nástroj Securitas Vision, jejž mají ve výbavě všichni bezpečnostní pracovníci, je pouze jedním z pilířů digitalizace. Druhým je platforma Securitas Customer Portal jako místo k setkávání se zákazníky. Ti v tomto systému můžou nahlédnout do bezpečnostních statistik svého objektu. Jaké statistiky uvidí, záleží plně na jejich potřebách. „Zákazníkům přináší Securitas Customer Portal důležitý vhled do fungování jejich byznysu. V Securitas navíc umíme poradit, jaká data by mohla zákazníka zajímat s ohledem na jejich zaměření a potřeby. Pro tento účel jsme dokonce v Brně vytvořili experience centrum, kde u kávy vše vysvětlíme a názorně předvedeme – od fungování digitalizované ostrahy až po finální reporting její práce,“ pokračuje Pavel Halm.

Systém pomáhá i s testy na Covid

Postup digitalizace činností ostrahy je patrný i ze statistik systému Vision. Například v oblasti Morava v roce 2019 pracovníci ostrahy, kterých je několik set, zaevidovali 190 000 úkonů, v roce 2020 to bylo už 1 082 000 a v roce 2021 se při už 100% digitalizaci očekává téměř dvojnásobek, 2 100 000 úkonů. „Rostoucí množství dat nám umožňuje čím dál přesnější analýzu a predikci incidentů, takzvanou prediktivní bezpečnost, což je kvalitativně nový přístup k ochraně lidí a majetku,“ komentuje Martina Němcová, obchodní ředitelka SECURITAS ČR a dodává: „Digitalizaci činností ostrahy v uplynulém roce urychlila pandemie, a to nejen na straně SECURITAS ČR, ale také na straně zákazníků, kteří jsou pod větším tlakem integrovat efektivní systémy správy dat. Jedním z příkladů je digitální evidence antigenních testů zaměstnanců, kterou lze jednoduše odbavit právě díky systému Vision. Do konce roku 2021 chceme na systém digitální evidence převést všechny zakázky v Česku.“

Tagy článku

-->