Autor fotografie: AIRBUS HELICOPTERS
Panasonic Toughpad je součástí řešení Helitab pro digitalizaci letového provozu vrtulníků.
Helitab – řešení EFB, které používá integrovanou sadu aplikací nové generace – představuje obrovský průlom v digitalizaci letového provozu pro vrtulníky. Tato integrovaná sada obsahuje aplikace, které představují soudržný a logicky propojený celek. Umožňuje tak uživatelům shromažďovat informace a poskytuje jim snadný a intuitivní přístup ke všem funkcím a datům, které piloti na svých misích potřebují. Díky funkcím pro připojení mají piloti přístup k informacím v reálném čase, což jim umožňuje lépe zhodnotit celkovou situaci a současně to zlepšuje bezpečnost letu a efektivitu provozu.
Systém EFB je navržen tak, aby byl kompatibilní se stávající řadou vrtulníků Airbus Helicopters, včetně modelů, které už jsou v provozu, a zároveň je schopen připojit se k pozemním zařízením. Helitab je tak pro piloty skutečným „digitálním asistentem“.
Již v provozu na vrtulnících H215 a H225
Toto propojené řešení EFB, které se skládá ze softwarového balíčku, plně odolného tabletu Panasonic Toughpad FZ-G1 a služeb, je momentálně k dispozici s operačním systémem Microsoft Windows 8. Brzy bude vydána nová verze, která bude kompatibilní také s platformami Microsoft Windows 10 a Apple iOS. V současnosti je provozován na vrtulnících H215 a H225 a postupně bude vydána varianta i pro vrtulníky H175, H145, H135 a H160.
Dalším krokem je začlenit nové propojené řešení EFB pomocí bezdrátové technologie Wi-Fi do komunikačních systémů, které jsou k dispozici na palubách vrtulníků. To umožní, aby do řešení Helitab EFB neustále proudila data ze systémů letecké elektroniky. Díky tomu, že bude možné zobrazit a získat data z letecké elektroniky prostřednictvím Wi-Fi, se otevře celá řada dalších potenciálních funkcí a možných zlepšení efektivity provozu, které naprosto změní vše, co měli piloti vrtulníků dosud příležitost vyzkoušet.
Nový software EFB: testován piloty pro piloty
Vzhledem k tomu, že tištěná verze letové příručky má většinou 30 až 100 stran a piloti mají na to, aby si ji prostudovali a poznačili si, co potřebují vědět, jen asi 20 minut, není tato konvenční verze příručky právě nejpraktičtějším způsobem, jak si označit důležité body – na rozdíl od verze digitální. Jednou z obrovských výhod digitální verze je grafické zobrazení dat, která se díky připojenému tabletu neustále aktualizují.
Toughpad FZ-G1 dostává zelenou
Od tohoto tabletu byla vyžadována stejná úroveň spolehlivosti, jakou mají palubní přístroje v kokpitu. Tablet byl testován v extrémních podmínkách a byl vybrán díky jasu obrazovky, výpočetnímu výkonu, spolehlivému reakčnímu času při používání mapových dat a v neposlední řadě také díky kapacitě úložiště. Toto univerzální zařízení nahradí všechny nástroje, které piloti pro své mise potřebují, což ušetří posádce čas, a v konečném důsledku tak zvýší bezpečnost.
Další informace naleznete na webu: www.toughbook.eu