Podíl domácností s internetem stoupl na 80 %, ČR zaostává za EU

Podíl domácností s internetem stoupl na 80 %, ČR zaostává za EU
19 / 11 / 2018, 12:30

Připojení k internetu má v současnosti 80 procent českých domácností, což je o 13 procentních bodů více než před pěti lety. ČR ale stále zaostává za evropským průměrem, který byl loni o sedm procentních bodů vyšší. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil Český statistický úřad.

Téměř 45 procent připojených domácností používá bezdrátové wi-fi připojení, 25 procent přípojku přes rozvody kabelové televize a 15 procent připojení přes telefonní linky xDSL.

Celkově má přístup k internetu 7,1 milionu Čechů starších 16 let, což je o 400.000 více než v roce 2016. Internet v mobilu má 58 procent lidí, což je o osm procentních bodů více než před rokem.

Počet uživatelů sociálních sítí letos překročil 50procentní hranici. Aktuální podíl 51 procent představuje 4,5 milionu lidí, což je o 1,5 milionu více než v roce 2013. Sociální sítě neoslovují Čechy v předdůchodovém a důchodovém věku. Každý druhý Čech na internetu sleduje videa, nejvíce na YouTube (44 procent). Oblíbené jsou také internetové televize s podílem 26 procent.

V internetových obchodech nakupuje 54 procent lidí starších 16 let. Nejvíce oblečení a obuv. "Oblečení a obuv nakupuje v e-shopech 19 procent mužů a 37 procent žen; 15 procent mužů dále nakupuje elektroniku, 14 procent sportovní potřeby a 13 procent jiné vybavení domácnosti. Dvacet čtyři procent žen nakupuje kosmetiku, 11 procent hračky a devět procent potraviny," uvedla Lenka Wichetová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.

Počítač v současnosti vlastní 78 procent domácností, tedy o deset procentních bodů více než před pěti lety. Z toho téměř polovina domácností používá přenosný počítač. Mobilní telefon používá 96 procent Čechů nad 16 let, chytrý telefon má 63 procent.

V práci používá informační technologie 65 procent Čechů. PC k práci potřebuje 56 procent lidí.

 

Zdroj: ČTK

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace