Pojištění internetových rizik. Pomůže při zneužití karetních údajů nebo internetového bankovnictví či proti nepoctivým internetovým obchodům

Pojištění internetových rizik. Pomůže při zneužití karetních údajů nebo internetového bankovnictví či proti nepoctivým internetovým obchodům
15 / 04 / 2019, 12:00

Kybernetické hrozby jsou zcela jistě jedny z největších rizik současnosti. 29 % lidí vnímá ztrátu dat a on-line bezpečnost jako riziko, kterému bude osobně čelit v příštích 5 letech. Podle nedávné studie v 6 evropských zemích, kterou realizoval BNP Paribas Cardif, lidé silně vnímají i rizika jako jsou ztráta osobních věcí, zneužití bankovnictví a ztráta soukromí. Je tedy pochopitelné, že zároveň roste i zájem o pojištění rizik v těchto oblastech.

Češi obecně nedodržují bezpečnostní opatření na internetu

Podle průzkumu společnosti Europ Assistance, kterou společnost realizovala ve spolupráci s agenturou Lexis, základní preventivní nástroj – pravidelnou změnu hesla – používá jen 11 % českých internetových uživatelů. Alarmujících 38 % českých respondentů naopak uvedlo, že svá hesla dobrovolně nikdy nemění.

Pojištění pokryje část rizika

„Pojištění internetových rizik lidem pomáhá v případech, kdy dojde například ke zneužití údajů z platebních karet na internetu nebo internetového bankovnictví. Pojištění pomůže zmírnit i riziko on-line nákupů. Přináší totiž pojistné plnění, když z e-shopu přijde zboží poškozené nebo nedorazí vůbec,“ říká Viktor Houška, ředitel produktu a marketingu BNP Paribas Cardif. Lidé tak mohou část rizika spojeného s používáním internetu přenést jednoduše na pojištění. Ve chvíli, kdy nastane pojistná událost, pojištění poskytne důležitou odbornou pomoc a finanční plnění.

Asistence odborníka, náklady obnovy dat a právní asistence

„Pojišťovna v rámci pojištění nabízí nejen finanční plnění, ale i IT asistenci odborníka. A to i v případě, pokud si pojištěný neví jen rady s počítačem. Dále pojištění kryje i náklady na obnovu ztracených dat z poškozeného zařízení, což se může hodit třeba při ztrátě rodinných fotografií. Součástí služby je právní asistence a pomoc v případě poškození on-line pověsti,“ uzavírá Viktor Houška z BNP Paribas Cardif.

cardif2

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.