Přes padesát procent Němců věří, že jejich země potřebuje ,,dominantní kulturu"

Přes padesát procent Němců věří, že jejich země potřebuje ,,dominantní kulturu&quote;
Autor fotografie: pixabay.com|Popisek: zámek
09 / 05 / 2017, 07:00

Přes padesát procent Němců se domnívá, že v jejich zemi má převládnout ,,dominantní kultura.

Nový průzkum realizovaný institurem INSA pro německý čaospis Focus ukázal, že 52,5% Němců věří, že jejich země potřebuje mít ,,dominantní" kulturu. 25,3% respondentů, kteří se šetření zúčastnili, si to naopak nemyslí.

O ,,dominantní" kultuře hovořil v souvislosti s migrační krizí německý ministr vnitra Thomas de Maizière. Ten vyvolal veřejnou debatu v poltiických kruzích i sociálních sítích.

související: Jak to mají Francouzi s islámem? Nejnovější průzkum přinesl zajímavá fakta

,,Dominantní" kulturou rozumí ministr vnitra zejména znalost německého jazyka, dodržování ústavy, souhlas s rovností mezi mužem a ženou a odmítnutí všech radikálních názorů, které odporují demokratickému pořádku země. 30. dubna de Maizière zveřejnil deset principů či znaků německé ,,dominantní kultury".

Průzkum institutu INSA dále zjistil, že 53% respondentů se ztotožňují s německou kulturou, zatímco 30,6% se považuje za součást evropské kultury. Z průzkumu tak vyplývá, že jen slabá většina respondentů se identifikuje s německou kulturou a jejími atributy. Třetina Němců se pak považuje za pevnou součást ,,evropské rodiny".

Rozsáhlý průzkum se uskutečnil 3. května na vzorku 1 000 lidí.

 

Zdroj: rt.com

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.