Probační služba uzavřela se SuperCom smlouvu na náramky pro vězně

Probační služba uzavřela se SuperCom smlouvu na náramky pro vězně
26 / 09 / 2017, 15:00

Probační a mediační služba dnes podepsala smlouvu s vítězným uchazečem tendru na elektronické náramky pro vězně. Informovalo o tom ministerstvo spravedlnosti. Zařízení dodá firma SuperCom, která v soutěžním dialogu uspěla už v únoru, avšak další uchazeči o zakázku následně výběr dodavatele zpochybnili u antimonopolního úřadu.

Podrobnosti o zavedení elektronického monitoringu do praxe představí ministerstvo odpoledne. Podle dřívějších informací zaplatí stát za pořízení náramků a za šestiletý provoz monitorovacího centra 93 milionů korun. Rozhodujícím kritériem výběru dodavatele byla právě nabídnutá cena.

Náramky budou hlídat pachatele trestných činů odsouzené k domácímu vězení, a nahradí tak dosavadní namátkové kontroly prováděné probačními úředníky. V některých případech by zařízení také měla monitorovat obviněné, kteří by jinak skončili ve vazební cele.

Ministerstvo už dříve uvedlo, že v první fázi projektu získá od SuperComu za 15,5 milionu korun 280 náramků, provoz monitorovacího centra a školení zaměstnanců. V dalších šesti letech bude moci využívat až 2000 zařízení podle aktuální potřeby.

O zavedení monitoringu se ministerstvo snaží dlouhodobě, několik předchozích tendrů však zrušilo - naposledy proto, že nepřišla žádná nabídka.

Za jednu z hlavních výhod náramků úřad označuje to, že odsouzený či obviněný bude moci zůstat v kontaktu s rodinou a docházet do zaměstnání. Ministerstvo si od monitoringu slibuje také častější ukládání trestu domácího vězení, ke kterému se zatím soudy - i kvůli absenci náramků - příliš často nepřiklánějí. Podle statistik Probační a mediační služby uložili soudci nejvíce trestů domácího vězení v roce 2012, kdy jich rozdali 514. Poté už počet těchto trestů setrvale klesal až k loňským 169 případům.

 

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace