Průzkum: při výběru bytu je pro Čechy nejdůležitější cena. Moderní bytové domy by ale měly být inteligentnější

Průzkum: při výběru bytu je pro Čechy nejdůležitější cena. Moderní bytové domy by ale měly být inteligentnější
13 / 04 / 2019, 08:45

Snadno dostupný správce, rychlé řešení závad a elektronicky zabezpečené vstupy a prostory. To jsou podle průzkumu společnosti 2N z března 2019 nejatraktivnější benefity spojené s bydlením v bytových domech. „Nároky na zabezpečení a inteligentní správu domů budou stoupat,“ komentuje expert společnosti 2N Tomáš Vystavěl.

Společnost 2N Telekomunikace dnes oznámila výsledky průzkumu na téma Moderní bytové domy, který uskutečnila v březnu 2019 na reprezentativním vzorku české populace. Cílem bylo zjistit, jaké faktory jsou pro Čechy důležité při koupi či pronájmu bytu a jak vnímají potřebu lepší výbavy a služeb bytových domů. V první oblasti výsledky potvrdily očekávání – jako hlavní parametry pro výběr bytu označili respondenti cenu (97 %), velikost a rozvržení bytu (92 %) a lokalitu a občanskou vybavenost v okolí (91 %).

V druhé části výzkumu měli lidé vyhodnotit, jak atraktivní by pro ně byly další jednotlivé služby a výbava bytového domu. Na prvním místě se umístila snadná dostupnost správce objektu a rychlé řešení závad, která je atraktivní pro 77 % respondentů, na druhém místě elektronické zabezpečení domu (kamerový systém, zabezpečení vstupů a společných prostor) se 73 % respondentů,  snadná audio a videokomunikace s příchozími s pomocí interkomu (59 %) a až pak atraktivní a užitečné společné prostory domu (59 %)a vlastní recepce s nepřetržitou službou (26 %).

Trendem je inteligentní správa a zabezpečení bytových domů

 „Český výzkum potvrzuje globální trendy související se zvyšujícími se nároky na inteligentní zabezpečení a správu bytových domů. Lidé se při nákupu či pronájmu bytu sice stále ještě rozhodují podle základních kritérií, jako jsou cena, velikost a okolí, vzniká ale poptávka po vyšší úrovni služeb a výbavy,“ říká Tomáš Vystavěl, Chief Product Officer ve společnosti 2N Telekomunikace.

„Jako jasný benefit lidé vnímají elektronické přístupové a zabezpečovací systémy, ještě více pak operativní a spolehlivou správu domu. To ukazuje, že developeři a majitelé bytových domů by měli uvažovat, jak využít nových komunikačních a síťových technologií umožňujících přístup online, automatické upozorňování na události a vzdálené řešení servisních a správních úkolů. Podobně jako mluvíme o inteligentní domácnosti, začne se mluvit o inteligentních bytových domech.“

Podle Tomáše Vystavěla bude mezi nové trendy v této oblasti patřit například využívání chytrého telefonu, který umožní obyvatelům otevírat domovní dveře nebo komunikovat s hosty, kteří žádají o vstup do domu. Trendem jsou také integrace domovních elektronických systémů v síti a vzdálená konfigurace a správa zařízení – to se týká například přístupových jednotek u dveří a výtahů nebo kamerového systému a dveřních interkomů.

Výzkum Moderní bytové domy společnosti 2N realizovala agentura Nielsen Admosphere prostřednictvím internetového sběru (CAWI) v termínu od 13. 3. do 18. 3. 2019.  Analýza se uskutečnila na reprezentativním vzorku 505 respondentů u internetové populace nad 15 let, respondenti jsou součástí Českého národního panelu.

Kompletní výsledky výzkumu a další informace najdete na stránce společnosti 2N pro média.

 

O společnosti 2N Telekomunikace a.s.

2N je přední evropská firma zabývající se vývojem a výrobou produktů z oblasti přístupových a komunikačních systémů.. Podle zprávy IHS je největším světovým výrobcem IP interkomů, významným inovátorem je též v oblasti IP přístupových systémů, IP audia a IP výtahových komunikátorů. Společnost byla založena v roce 1991 v České republice a má sídlo v Praze. Nyní má 2N více než 250 zaměstnanců a pobočky v USA, Velké Británii, Německu, Francii, UAE, Austrálii a Itálii, disponuje též širokou distribuční sítí po celém světě. V roce 2016 se společnost 2N stala součástí globální skupiny Axis.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace