První let nové F-16V

První let nové F-16V
Autor fotografie: Lockheed Martin|Popisek: F-16V
03 / 11 / 2015, 09:00

Společnost Lockheed Martin provedla 16. října úspěšně první let poslední verze svého úspěšného modelu F-16V, což je nejvyspělejší F-16 na trhu.

Aktuální verze F-16V Viper má nový střelecký radar s agilním svazkem SABR (Scalable Agile Beam Radar) APG-83 s aktivním elektronickým snímáním AESA (Active Electronically Scanned Array) od firmy Northrop Grumman. Podobné radary poskytuje Northrop Grumman i letadlům páté generace F-22 a F-35.

Mezi další komponenty pokročilé avioniky patří nový displej s vysokým rozlišením, modernizovaný počítač s vysokokapacitní ethernetovou sběrnicí, nový datalink Link 16 s možností přenosu dat přes satelit a další vylepšení, které zlepšují bojové schopnosti tohoto stroje a umožní mu řešit dynamické hrozby během příštích desetiletí.

"Tento let představuje historický mezník ve vývoji F-16," řekl Rod McLean, viceprezident a generální ředitel skupiny Lockheed Martin F-16 / F-22 Integrated Fighter Group. "Nová konfigurace F-16V obsahuje řadu vylepšení, jejichž cílem je udržet F-16 v čele mezinárodní bezpečnosti, a posiluje její pozici předního světově v boji osvědčeného stroje 4. generace stíhacích letadel."

Dosud bylo vyrobeno a dodáno již více než 4 550 strojů F-16, což z něj činí celosvětově nejúspěšnější letadlo 4. generace. Nová specifikace má zase udržet status jednoho z nejkvalitnějších strojů, které se dají na světovém trhu koupit.

F-35 and F-16 at Luke AFB

Technická data

Délka 15,027 m
Výška 5.090 m
Speed 1,500 Mph (Mach 2+)
Rozpětí 9.449 m
Hmotnost prázdného stroje 9.207 kg
Tah motoru 29000 lb / 13.000 kg
Maximální vzletová hmotnost 21,772 kg
Činitel zatížení konstrukce 9 g

Zdroj: Lockheed Martin 



Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.