První let nové F-16V
Autor fotografie: Lockheed Martin|Popisek: F-16V
Společnost Lockheed Martin provedla 16. října úspěšně první let poslední verze svého úspěšného modelu F-16V, což je nejvyspělejší F-16 na trhu.
Aktuální verze F-16V Viper má nový střelecký radar s agilním svazkem SABR (Scalable Agile Beam Radar) APG-83 s aktivním elektronickým snímáním AESA (Active Electronically Scanned Array) od firmy Northrop Grumman. Podobné radary poskytuje Northrop Grumman i letadlům páté generace F-22 a F-35.
Mezi další komponenty pokročilé avioniky patří nový displej s vysokým rozlišením, modernizovaný počítač s vysokokapacitní ethernetovou sběrnicí, nový datalink Link 16 s možností přenosu dat přes satelit a další vylepšení, které zlepšují bojové schopnosti tohoto stroje a umožní mu řešit dynamické hrozby během příštích desetiletí.
"Tento let představuje historický mezník ve vývoji F-16," řekl Rod McLean, viceprezident a generální ředitel skupiny Lockheed Martin F-16 / F-22 Integrated Fighter Group. "Nová konfigurace F-16V obsahuje řadu vylepšení, jejichž cílem je udržet F-16 v čele mezinárodní bezpečnosti, a posiluje její pozici předního světově v boji osvědčeného stroje 4. generace stíhacích letadel."
Dosud bylo vyrobeno a dodáno již více než 4 550 strojů F-16, což z něj činí celosvětově nejúspěšnější letadlo 4. generace. Nová specifikace má zase udržet status jednoho z nejkvalitnějších strojů, které se dají na světovém trhu koupit.
Technická data
Délka 15,027 m
Výška 5.090 m
Speed 1,500 Mph (Mach 2+)
Rozpětí 9.449 m
Hmotnost prázdného stroje 9.207 kg
Tah motoru 29000 lb / 13.000 kg
Maximální vzletová hmotnost 21,772 kg
Činitel zatížení konstrukce 9 g
Zdroj: Lockheed Martin
Tagy článku