První smrtelná nehoda v autonomním voze Tesla

První smrtelná nehoda v autonomním voze Tesla
Autor: Greg Gjerdingen/Pod licencí Creative Commons Attribution 2.0 Generic|Popisek: Tesla Model S
01 / 07 / 2016, 08:30

Společnost v prohlášení uvedla, že jde o první známý případ smrtelné nehody po více než 200 milionech kilometrů, které její vozy najezdily bez přímého ovládání člověkem.

Washington 30. června (ČTK) - Americké úřady začaly vyšetřovat vůbec první smrtelnou havárii, při níž zemřel člověk v samořízeném vozu společnosti Tesla Motors. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž nyní experti dopravního úřadu zkoumají, zda není v automobilu Model S systémová chyba, kvůli níž by jej bylo nutné stáhnout z provozu. Zdroj: roadandtrack.com

Řidič hacknutého Jeepu: "Byla to nejhorší noční můra řidiče"

Řidič vozu jel s aktivovaným autopilotem, když se mu v květnu na jedné z floridských silnic stal osudným kontakt s kamionem. Podle předběžné vyšetřovací zprávy Národního úřadu pro bezpečnost v silniční dopravě (NHTSA) řidič kamionu jedoucí proti samořízenému vozu zahnul na křižovatce doleva, na což autopilot nezareagoval a nezačal brzdit.

Ženy nechtějí samořiditelná auta. Požadují při řízení svobodu rozhodování

Před floridskou nehodou podle firmy "ani autopilot, ani řidič nezpozorovali bílý bok kamionu proti ostrému slunci, takže brzda nebyla aktivována".

NHTSA nicméně prověřuje, zda nebude nutné svolat 25.000 vozů k opravě případného bezpečnostního nedostatku vozu, pokud by byl příčinou havárie.

Automobilky mimochodem samy přiznávají, že vozidla nejsou vybavena bezpečnostními opatřeními na ochranu řidičů před hackery, kteří mohou vzdáleně převzít kontrolu nad vozem a ani před těmi, kteří budou získávat osobní údaje o řidiči. 

 

Autonomní auta od Google vyjíždí na testovací jízdy v běžném provozu

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace