Autonomní SUV Audi dnes vyjíždí ze San Franciska do New Yorku

Autonomní SUV Audi dnes vyjíždí ze San Franciska do New Yorku
Autor: Delphi Automotive|Popisek: První testovací jízda auta bez řidiče napříč USA
22 / 03 / 2015, 14:00

Autonomní SUV Audi Crossover společnosti Delphi Automotive má před sebou 5600 kilometrů dlouhou cestu v běžném provozu.

"Delphi úspěšně otestovala svoje auto bez řidiče v Kalifornii a v ulicích Las Vegas," říká Jeff Owens, technologický ředitel společnosti Delphi. "Nyní je na čase, aby naše vozidlo prošlo rozšířeným testem  jízdních podmínek. Test nám pomůže shromažďovat důležité údaje, abychom mohli zlepšit tuto technologii."

Po celou dobu bude ve vozidle i řidič a předpokládá se, že v newyorských ulicích bude muset převzít řízení. Jízda by měla být ukončena v sobotu 4. dubna na veletrhu New York International Auto Show.

Vozidlo bude samo komplexně rozhodovat o průjezdu křižovatkami, bezpečné jízdě po amerických silnicích, včetně výpočtů vyhýbání se např. cyklistům v silničním provozu. Auto bude shromažďovat všechny údaje o měnících se povětrnostních podmínkách, terénu a nástrahách silničního provozu.

Delphi Drive 

Kromě jiného jsou ve vozidle Delphi nainstalovány radary a pokročilé systémy pro podporu řízení, výkonný mikroprocesor a speciální software.  

Podle Delphi Automotive se bude jednat o nejdelší autonomní jízdu v Severní Americe. Průběh jízdy bude možné sledovat na Twitteru. Zdroje uvádějí, že firma za poslední tři roky investovala do autonomních systémů řízení a dalších bezpečnostních prvků přes 3 miliardy dolarů. Nicméně tento segment trhu má roční nárůst přes 50 procent. Bezpečnost a auta bez řidičů jsou prostě IN.

Delphi Drive

Automobilka Ford se nechala slyšet, že bude sériově vyrábět plně autonomní vozy do pěti let, ale odborníci jsou skeptičtí. S ohledem na to, že v USA, ani jinde ve světě neexistuje právní rámec pro tento způsob dopravy, je pravděpodobnější, že v běžném provozu budou tato vozidla až kolem roku 2025. 

Zdroj: gizmag.comDelphi Drive 

Psali jsme také:

Kamerový systém MOBILEYE - bezpečnost a cesta k autům bez řidiče

Scifi se stala skutečností - autopilot ve vozech Volvo. Sám řídí i parkuje.

Systémy asistence řidiči od společnosti Bosch

V Británii už potkáte na silnicích auta bez řidičů

Další a snadný cíl hackerů - auta

Automaticky řízená auta - příležitost pro teroristy!

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace