Radary pro odhalení přítomnosti lidí od české firmy Retia "vidí" i za zeď

Radary pro odhalení přítomnosti lidí od české firmy Retia &quote;vidí&quote; i za zeď
Autor fotografie: RETIA, a.s.|Popisek: Ruční radar ReTWis
02 / 11 / 2015, 15:30

Úspěšnou českou firmu podporuje český prezident.

Pardubice 2. listopadu (ČTK) - Pardubická společnost Retia zaznamenala v souvislosti s vlnou migrantů do Evropy vyšší zájem o ruční radar ReTWis. Zařízení pracující na principu vysílání radiových vln ve velmi širokém pásmu dokáže zjistit přítomnost člověka přes boční stěnu kamionu nebo zeď. Zájem o ně mají především zahraniční zákazníci, řekl ČTK generální ředitel firmy Petr Novák při dnešní návštěvě prezidenta Miloše Zemana v Pardubickém kraji.

"Pokud je v daném prostředí člověk, který dýchá nebo mu bije srdce, radar je schopen tyto malé změny detekovat. Když kamion převáží migranty a radar se přiloží na bok, je schopen odhalit, jestli v prostoru jsou, nebo nejsou živí lidé," uvedl Novák. Přítomnost živého člověka se nedá žádným způsobem, například oděvem, zamaskovat.

Ruční radar také takzvaně vidí zdí. Z toho důvodu jej využívají záchranáři a další bezpečnostní složky při hledání lidí v troskách. Zásahové jednotky s ním zase prozkoumávají prostor, kam chtějí vniknout, například v případě zajetí rukojmí.

Radar netvoří zásadní část příjmů společnosti. Vyrábí především armádní radary a další vojenskou elektroniku. Za období duben 2014 až březen 2015 dosáhla čistého zisku 36 milionů korun při tržbách 466 milionů. V současném roce by měly být výsledky podle Nováka podobné. Počet zaměstnanců dosahuje asi 210, většinu tvoří vysokoškoláci. Průměrná mzda dosahuje 36.000 korun měsíčně.

Retia nedávno podepsala memorandum o spolupráci s izraelským výrobcem radarů Elta Systems. Pardubická firma by se mohla podílet výrobě izraelského radaru ze systému Iron Dome, který by mohla koupit česká armáda. Prezident Zeman dnes slíbil projektu podporu stejně jako dalším armádním zakázkám pro českou firmu.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.