Reportáž: HIKVISION v Číně - meziroční růst tržeb o 60 procent

Reportáž: HIKVISION v Číně - meziroční růst tržeb o 60 procent
Autor fotografie: Redakce/ Filip Klasna|Popisek: Exkurze do firmy HIKVISION
28 / 10 / 2015, 14:30

EXKLUZÍVNĚ / Seznamte se s čínskou firmou HIKVISION. Reportáž z cesty našeho zpravodaje do Číny s pohledem do zákulisí jednoho z největších světových výrobců kamer.

Včera jsme zveřejnili první část reportáže našeho zpravodaje do Číny s pohledem do zákulisí jednoho z největších světových výrobců kamer.

Firma Hikvision umožnila novinářům také setkání s managementem firmy, který poodhalil, kam chce světová jednička na trhu se CCTV upřít svoje úsilí v budoucnosti. Nejprve došlo k rychlému shrnutí, jak je na tom firma nyní a čísla hovoří takto:

  • Produkty se prodávají ve více než 100 zemích světa
  • Firma má více než 200 technologických partnerů
  • Zaměstnává 14 500 lidí
  • Tržby dosáhly v roce 2014 výše 2,82 miliardy dolarů, což představuje meziroční růst o 60%
  • 8% z ročního obratu firma investuje do výzkumu a vývoje

Investice do vývoje umožnily společnosti stát se technologickým lídrem na světovém bezpečnostním trhu. Podle představitelů firmy je možné považovat Hikvision nejen za výrobce hardwaru, ale již také za softwarovou společnost a v případě čínského trhu také za content providera. Co se týká softwaru, tak firma zaměstnává celkem 2 000 softwarových inženýrů, vlastní na 600 patentů a komerčně nasazuje přes 400 aplikací.

Aby bylo zajištěno, že produkty firmy obstojí před cyber útoky, Hikvision si na trhu pravidelně najímá hackery a umožňuje jim útočit na své produkty, aby byla nalezena slabá místa a tak pak ošetří. Hikvision si je vědom toho, že se útoky na jeho produkty stupňují s tím, jak je více a více IP produktů na trhu. Vyzývá také uživatele k výměně hesel za složitější, případně ta přednastavená.
Kvůli zvýšení bezpečnosti firma používá uzavřené protokoly.

V Číně firma vidí budoucnost v projektech takzvaných „Smart Cities“, tedy chytrých měst, kde využije toho, že je dodavatelem kompletních bezpečnostních systémů, tedy od síťových kamer, přes analogové kamery (vše samozřejmě v různých provedeních jako např. městské kamery, kamery pro policii, nebo do průmyslového prostředí), přístupových systémů a konečně software k analýze a vyhodnocování.

Firma založila i jedno R&D středisko v USA a využívá tak zdrojů v technologicky silné zemi.
Nutností je také edukace trhu, tedy všech, kteří vystupují jako jednotlivé články bezpečnostního řetězce. Zdaleka to není jen o technice, ale jak se vedení firmy domnívá, minimálně ze 70% je to právě o lidském faktoru.

Pro Čínu firma vyvíjí ucelené řady domácích bezpečnostních systémů, které je možné ovládat přes mobilní telefony s iOS a Androidem, myslí i na sportovce, pro které má outdoorovou kameru podobnou těm od firmy GoPro.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.