Reportáž: Z malé firmy HIKVISION se stal čínský průmyslový gigant ve výrobě kamer

Reportáž: Z malé firmy HIKVISION se stal čínský průmyslový gigant ve výrobě kamer
Autor: Redakce/ Filip Klasna|Popisek: Exkurze do firmy HIKVISION
28 / 10 / 2015, 01:00

EXKLUZÍVNĚ / Seznamte se s čínskou firmou HIKVISION. Reportáž z cesty našeho zpravodaje do Číny s pohledem do zákulisí jednoho z největších světových výrobců kamer.

Čínský HIKVISION začínal v roce 2001 jako malá firmička s 27 zaměstnanci a nyní, v roce 2015, zaměstnává téměř 15 000 lidí. Velký důraz je kladen na výzkum a vývoj, tedy divizi "R and D", která zaměstnává asi 5 000 pracovníků.

Hikvision

V samotném městě Hangzhou má firma celkem 7 výrobních závodů s 3500 zaměstnanci, kde produkuje denně asi 160 000 kamer (jak analogových, tak IP) a asi 28 000 zařízení jako jsou domácí poplachové systémy nebo sportovní kamery.

Budova závodu, na který jsme se jeli podívat, má několik pater, v každém z nich se vyrábí něco jiného. Je tu patro, kde se vyrábí PCB desky do kamer- zajímavostí je, že osazování desek čipy se provádí na strojích značky Siemens, software si ale vyvinul Hikvision vlastní. Samotné čipy jsou na páscích, které jsou navinuty na cívkách.

Budova Hikvision v čínském městě Hangzhou

V provozu nazývaném "SMT Workshop" se střídají, na rozdíl od ostatních provozů, kde začíná směna v 8:30, dvě směny. Pracovníci jsou oblečeni v antistatických oblecích různých barev podle funkcí, které zastávají – modří jsou běžní pracovníci na lince, oranžoví jsou kontroloři kvality atd. Kvalita je kontrolována namátkově, a to jak vizuálně, tak kontrolou příslušenství nebo funkčností výrobku.

Hikvision

V patře, kde se vyrábí kamery vzniká denně 23 000 kamer různých produktových řad. Zajímavostí je, že s návrhem výrobní linky pomáhal japonský expert z firmy Toyota, takže například pracovníci u linky stojí, protože podle Japonců je tak efektivita práce až o 20% vyšší, než kdyby seděli! Každé dvě hodiny je přestávka 10 minut. Stejný expert poradil čínské firmě, aby byla výrobní linka zatočena do oblouku, aby byli pracovníci blíž k sobě a linka tak zabírala míň místa. Prostředí splňuje stejné požadavky na čistotu, jako například u výrobců mobilních telefonů.

Pokračování

Galerie

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace