Robot, který je schopen emocí, se vyprodal během minuty

Robot, který je schopen emocí, se vyprodal během minuty
22 / 06 / 2015, 15:00

Karel Čapek by se divil, kam se za necelých 100 let od jeho dramatu R.U.R. posunula technologie. Robot japonského výrobce SoftBank Robotics Corp vypadá jako roztomilá hračka, ale dokáže sofistikovaně reagovat na lidské emoce a dokáže rozvíjet ty vlastní.

Slovo robot poprvé použil Karel Čapek v roce 1920 ve svém vědeckofantastickém dramatu R.U.R. Výraz prý vymyslel jeho bratr Josef a odvodil ho od slovanského slova robotovat – pracovat. Robot „Pepper“ sice není určen na práci, ale podle svých tvůrců předznamenává rozšíření robotů do domácností po celém světě.

Robot je schopen rozeznávat jednotlivé tóny hlasu a také výrazy tváře a podle toho reagovat. Je vybaven kamerami, dotykovými sensory a akcelometry a je schopen nejen rozeznávat lidské emoce, ale postupně také rozvíjet ty vlastní.

„Pepper je v pohodě, když je s lidmi, které zná, je šťastný, když je chválen a bojí se, když se zešeří.“

Firma chce v červenci představit, vedle tohoto „společenského“ Peppera, nového robota speciálně vyvinutého pro obchod. SoftBank také oznámila partnerství s výrobcem Apple – Foxconn a čínským internetovým gigantem Alibaba.

Společnost v tuto chvíli vyrobila pouze 1000 robotů Pepper, prodejní cena byla 1600 dolarů. Během zahájení prodeje se vyprodaly všechny kusy během pouhé minuty. SoftBank zatím prodává robota pod výrobní cenou a očekává, že se náklady vrátí během pěti let a během 20 až 30 let bude hlavním výrobním artiklem.

Zdroj: CNN

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace