Roste počet českých válečných veteránů. Jak je odměnit za jejich službu vlasti?

Roste počet českých válečných veteránů. Jak je odměnit za jejich službu vlasti?
Autor: Sean P. Casey/wikipedia|Popisek: Česká BVP-2 v Afghánistánu, 30. září 2010 provincie Lógar
19 / 01 / 2016, 10:15

ČR má už přes 13 tisíc válečných veteránů. Slevové programy i benefity za službu vlasti, i to je jedna z možností, jak se jim odměnit za službu vlasti.

Zatímco v zahraničí jde dlouhé roky o běžnou praxi, česká společnost si teprve pomalu zvyká. Jsou to jen dva měsíce, co ministerstvo obrany spustilo internetovou databázi firem, které nabízejí českým válečným veteránům a vojákům zajímavé slevy na své výrobky či služby. Přesto se seznam rychle rozrůstá.  

„Jsme rádi, že se nám firmy začaly do programu hlásit a věříme, že se jich zapojí více, protože vojáci a veteráni si to zaslouží,“ uvedl ministr obrany Martin Stropnický (ANO).

Ministerstvo teprve loni v listopadu spustilo internetovou prezentaci, která shromažďuje na jednom místě nabídky firem a organizací poskytujících vojákům a především válečným veteránům dlouhodobé slevy na své výrobky nebo služby či jiné benefity.

Po dvou měsících je v databázi už 37 různorodých nabídek. Zahrnují například výrazné slevy na zájezdy či pobyty, přes sportovní oblečení nebo využívání zkušební střelnice až po nákupy automobilů.

„Program mobility válečných veteránů vznikl jako výraz naší úcty k těm, kteří daleko za hranicemi naší země, bránili i naši svobodu. Děkujeme Vám,“ píše například jako první svého druhu na svých stránkách prodejce vozů Opel. Ve speciálním programu „Army“, určeném především pro novodobé veterány ze zahraničních misí, nabízí se zvýhodněním prakticky všechny modely.

Mezi válečné veterány nepatří jen účastníci bojů druhé světové války, ale i novodobí váleční veteráni, kteří po roce 1990 prošli některou ze zahraničních misí. Těch eviduje ministerstvo obrany přes 13 tisíc a jejich počet dále roste. Ať už jsou ve výslužbě nebo stále v aktivní službě.

„Vzniklo to celkem emotivně a spontánně jako vyjádření úcty a výraz odpovědnosti společnosti válečným veteránům,“ konstatoval manažer programu Antonín Pokorný. Připouští, že ho k tomu vedly i osobní pohnutky, když před lety působil jako civilní pozorovatel v bývalé Jugoslávii.

Benefity chystají další společnosti

Podobně jako Opel se podle podle ministerstva obrany během několika týdnů chystá zapojit také Ford. Prodejce předběžně slibuje veteránům slevy na nákup i servis vozů.

Stranou ale nezůstávají ani státní podniky, jejichž zřizovatelem je ministerstvo obrany. Novodobí váleční veteráni totiž pro ně představují velmi kvalitní odbornou pracovní sílu. Nabízejí proto například rekvalifikace na servisní techniky pro opravy pozemní nebo leteckou techniku nebo pracovní místa v rámci strážní služby.

V zahraničí jsou takové slevové programy pro veterány už dlouhé roky jistým standardem. Například britské ministerstvo obrany před lety spustilo službu, která za službu vlasti nabízí výrazné slevy na koupi nových automobilů, ušetřit lze tisíce liber. Původně šlo o vozy jedenácti značek a ve výběru nechyběly ani české škodovky. Aktuálně slevy na vozy v Británii vojákům nabízí už sedmnáct automobilek.

Na speciálním portále eviduje organizace veteránů v celé zemi více jak 3 tisíce různých slevových nabídek na výrobky i služby prakticky všeho druhu. Od stěhování, přes oblečení, právní služby, fotografování až po ubytování nebo stavební práce. Ve výčtu ale nechybějí také například restaurace či sportovní zařízení.

Článek jsme zveřejnili se souhlasem serveru natoaktual.cz

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace