Ruské námořnictvo bude od roku 2017 bez letadlové lodi

Ruské námořnictvo bude od roku 2017 bez letadlové lodi
Autor fotografie: Christopher Michel CC BY 2.0|Popisek: Admiral Kuzněcov
28 / 05 / 2016, 07:30

Jediná ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov podstoupí v roce 2017 zásadní modernizaci, a tento proces bude pravděpodobně trvat minimálně 2-3 roky, takže ruské námořnictvo bude po určitou dobu bez letadlové lodi.

Sdělil to zdroj z ruského obranného průmyslu ruské agentuře TASS. Zdroj uvedl, že zakázka měla být brzy podepsána  s ruskou společností Spojená loďařská korporace (USC), a že modernizace bude zahrnovat i modernizaci trupu letadlové lodi.

"Práce na této lodi začne po jejím návratu ze Středomoří v prvním čtvrtletí roku 2017 a bude trvat dva až tři roky," řekl citovaný zdroj.

Admirál Kuzněcov, který byl spuštěn na vodu v dobách SSSR na Ukrajině v roce 1985, neprošel zatím zásadní modernizací, od doby, kdy byl dočasně vyřazen z provozu v letech 1996-98. V polovině roku 2015 strávil tři měsíce v suchém doku na tzv. malou generálku v 82. plovoucí loděnici v Roslyakovu.

Modernizace letadlové lodi bude probíhat podle zpráv ve dvou fázích. V první fázi se vyvine konfigurace, která určí, který ze systémů bude modernizován nebo nahrazen.

"Kontrakt ministerstva obrany s USC na opravu a modernizaci letadlové lodi je v hodnotě několika miliard rublů, a bude prováděn pod technickým dohledem konstrukční kanceláře Nevskoye. Je nyní již připraven - a bude podepsán v červnu," uvedl zdroj.

Druhý kontrakt na modernizační práce, obsluhu a pravidelnou údržbu bude proveden na základě zvláštní dohody mezi konstrukční kancelář a velitelstvím Severní flotily, která již byla údajně podepsána.

Loď byla zkonstruována v loděnici Jižní Nikolajev v Nikolajevě na Ukrajině. Její kýl byl položen 22. února 1983, na vodu byla spuštěna 5. prosince 1985 a do výzbroje Sovětského námořnictva byla zařazena až 21. ledna 1991 (plně dokončena byla až v roce 1995).

Technická data

Výtlak: 67 500 t (plný)
Délka: 304,5 m
Šířka: 71 m
Ponor: 11 m
Pohon: 
Rychlost: 32 uzlů
Posádka: 1 200
Výzbroj: 
12× SS-N-19 Shipwreck
18× SA-N-9 Gauntlet
Letadla: 
Suchoj Su-33
Suchoj Su-25 UTG
Kamov Ka-27 ASW / AEW
MiG-29K (po modernizaci)

Zdroj: IHS Jane´s

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.