Ruské přípravy na světovou válku - vojenské nadzvukové superletadlo

Ruské přípravy na světovou válku - vojenské nadzvukové superletadlo
Autor fotografie: YouTube/Alexey Komarov|Popisek: Projekt PAK TA
20 / 03 / 2015, 08:15

Největší vojenské dopravní nadzvukové letadlo světa, které bude schopné přepravit těžké tanky kamkoliv na světě do sedmi hodin. Rusko se připravuje na totální vojenskou konfrontaci transkontinentálního charakteru.

Rusko chce do roku 2024 flotilu obřích vojenských dopravních letadel schopných letu přepravit buď 400 těžkých tanků "Armata" nebo 900 středních obrněnců, kamkoliv na světě, a do 7 hodin. Nosnost letadla by měla být až 200 tun. Podmínkou je dolet letadla bez mezipřistání až na americký kontinent nebo do Austrálie. 

PAK TA

První informace o tomto vojenském projektu byly zveřejněny již před rokem v březnu (zdroj: ruaviation.com). Agentura ITAR-TASS tehdy, s odvoláním na zprávu generálního ředitele Iljušinova leteckého komplexu, Viktora Livanova uvedla: "Projekt nemá schválený název, pracovně je pojmenován PAK TA a je to projekt, který může být realizován do roku 2030".

Letečtí odborníci jsou k návrhu, který nyní "unikl z tajného jednání" v Moskvě, velmi skeptičtí. Letadlo samo o sobě je velmi nepraktické. Nadzvukové letadlo podobné velikosti a schopnosti přepravit tak velký náklad by potřebovalo extrémně dlouhou a zesílenou přistávací dráhu. Navíc by potřebovalo velké množství paliva, a také je omezen počet letišť, na kterých by mohlo vzlétnout a přistát. Neposlední značnou nevýhodou je jeho obrovské rozpětí křídel, který by z něj učinilo snadný terč nepřátelských sil. (zdroj: businessinsider.com)

Ruské plány rozšířit nebo vybudovat vojenské základny na Blízkém východě, v Latinské Americe a jihovýchodní Asii, však evidentně vedou velení armády k myšlenkce na pořízení velkokapacitních vojenských letadel, které v krátkém čase přepraví co největší počet vojenské techniky na tyto základny.  

Rusové osmnáctkrát zvýšili výdaje na zbrojení!

Podle některých odborníků je jasné, že se Rusko připravuje na totální vojenskou konfrontaci transkontinentální charakteru (zdroj: expert.ru). Myšlenka o výstavbě podobného extrémně velkého letadla však může být jen propaganda Moskvy, která má vytvořit dojem, že ruský vojensko-průmyslový komplex má technologické schopnosti, které však ve skutečnosti zcela postrádá.

Vojenská technika, pohádka pro chlapy?

Podle anonymního zdroje z ruské armády se nyní připravuje vládní smlouva pro výzkum a vývoj a další testování nové vojenské letecké dopravy.  Ve smlouvě jsou uvedena základní kritéria: dolet letadla musí být až 7000 kilometrů bez mezipřistání a schopnost přepravit pět těžkých raketových systémů s raketami středního doletu včetně další munice.  

PAK TA

Rusko chce za pouhých pět let dodat armádě 80 letadel, která budou během 7-8 hodin schopna přepravit až  400 tanků "Armata" (nebo  900 lehkých tanků) na americký kontinent nebo do Austrálie. 

"Práce na PAK TA probíhají již několik let, protože je nutné nahradit zastaralé" Ruslany"a Il-76, jak to dlouhou dobu požaduje ruské ministerstvo obrany. To není nic nového. Ale podobné zdůvodnění pro potřeby globální nasazení vojenských transportních letadel je uvedeno poprvé. Podstatné je, že Rusko si klade za cíl zvýšit svoje vojenské operační schopnosti a dodávat plnohodnotné pozemní síly kdekoli na světě."

Zdroj: businessinsider.comexpert.rurt.com

Psali jsme také:

Ruské letectvo: Obr na hliněných nohou?

Rusko odpovídá na obavy USA z využívání základny ve Vietnamu

Dá si Leopard 3 ruskou Armatu k snídani?

Revoluce mezi ruskými tanky: Armata převálcuje všechny

Boeing vyvíjí stíhačku 6. generace, s pilotem i bez

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace