Ruské Suchoje na satelitních snímcích ze Sýrie

Ruské Suchoje na satelitních snímcích ze Sýrie
Autor: "Sukhoi Su-30 inflight" by Sergey Krivchikov - http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Sukhoi-Su-30/1768810/L/. Licensed under GFDL 1.2 via Commons - https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sukhoi_Su-30_inflight.jpg#/media/File:Sukhoi_Su-30_inflight.jpg|Popisek: Su-30
21 / 09 / 2015, 07:00

Satelitní snímky potvrzují přílet ruských Suchojů Su-30s na syrské letiště Latakia.

SU-30

Jak snímek ze satelitu ukazuje, letadla bylo zaparkována vedle dráhy 17L, na severní straně letiště. To je to docela zajímavé, protože letecká základna nemá přístřešky a letadla jsou na volném prostranství vystavená satelitům a mohou se tak stát možným cílem útoků.

Přílet strojů Su-30s ruského námořnictva (možná kontingent z Krymu) a úřední potvrzení ruské přítomnosti Pentagonem přiživuje spekulace, že Rusové budou v Sýrii působit až do konce bojů. Podle amerických úředníků ministerstva obrany má Rusko v Sýrii na základně Latakia zatím čtyři Su-30s, dva vrtulníky Mi-24 Gunship a dva Mi-17 Hip.

Izrael je posilováním ruské vojenské přítomnosti velmi znepokojen a do Moskvy odlétá předseda vlády Benjamin Netanjahu, aby prověřil společné možnosti boje proti Islámskému státu.

Pozemní technika dorazila už dříve: Rusko má už tanky v Sýrii

Su-30SM je víceúčelový derivát stroje Su-27 Flanker. Je to zvláštní varianta Su-30MKI a MKM s vektorováním tahu, dvoumotorový a dvoumístný letoun 4+ generace s vylepšenou avionikou, radarem Bars-R a širokoúhlým HUD (Head Up Display).

Su-30

Rozpětí: 14,70 m
Délka: 21,94 m
Výška: 6,35 m
Nosná plocha : 62,00 m2
Hmotnost – prázdná: 17 000 kg
Maximální vzletová hmotnost : 33 500 kg
Pohonná jednotka: 2× Saturn-Ljulka AL-31F
Tah motoru: 125,00 kN
Max. rychlost ve výšce: 2 125 km/h (1,78 M)
Max. rychlost u země: 1 400 km/h
Dolet bez tankování za letu: 3 500 km
Dolet s 1 tankováním: 5 200 km
Praktický dostup: 19 820 m
Počet členů osádky: 2
Výzbroj: jednohlavňový kanón GŠ-301 ráže 30 mm, 10 závěsů na výzbroj do hmotnosti 8 000 kg, např. protiletadlové rakety R-27R, R-27T a R-73, naváděné pumy KAB-500Kr a KAB-1500Kr, protizemní rakety Ch-29T, protiradiolokační rakety Ch-31P, protilodní rakety Ch-31A, protipozemní rakety S-25LD a Ch-25ML

Zdroj: The Aviationist, CNN, Twitter, Wikipedie

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace