Ruské úřady odmítají, že leteckou havárii způsobil teroristický útok

Ruské úřady odmítají, že leteckou havárii způsobil teroristický útok
26 / 12 / 2016, 09:30

Za nedělní havárií ruského vojenského letadla s 92 lidmi na palubě byla pravděpodobně chyba pilota, případně technická závada.

Rána pro Rusko: Letadlo s Alexandrovci se zřítilo do Černého moře

Moskva (ČTK)- Řekl to dnes ruský ministr dopravy Maxim Sokolov. Na palubě byla i část členů slavného Alexandrovova armádního souboru písní a tanců, nehodu nikdo nepřežil. V Rusku byl na dnešek vyhlášen státní smutek k uctění památky obětí.

Některá ruská média bezprostředně po katastrofě začala spekulovat, že za pádem stroje by mohl být teroristický útok. Sokolov v neděli sice prohlásil, že vyšetřovatelé prověřují všechny možnosti, dnes ale řekl, že útok teroristů nepatří k hlavním vyšetřovacím verzím.

Některým ruským expertům nedělní katastrofa připomíná loňskou tragédii ruského boeingu nad Sinajským poloostrovem s 224 oběťmi, která byla přičtena na vrub teroristům. Letec Sergej Knyšov novinářům z agentury RBK řekl, že pokud na palubě vznikl problém, posádka z nějakých důvodů nestihla reagovat. „Chyba pilotáže není pravděpodobná, za kniplem neseděly děti,“ řekl Knyšov. Zdroj: idnes.cz

 

Letadlo Tu-154, které směřovalo z Moskvy za ruskými vojáky na leteckou základnu Hmímím v syrské provincii Latákíja, se zřítilo do Černého moře krátce po mezipřistání v Soči. Záchranáři na místě neštěstí pokračují v pátrání po obětech a ve vyprošťování trosek.

Nečekaně tvrdá rána pro Rusko. Bohužel se dala očekávat

Do hledání těl obětí letecké katastrofy se během dne zapojilo už 32 lodí, pět vrtulníků a desítky potápěčů. Ruská armáda povolala na pomoc dalších 1 300 vojáků a do hledání obětí zapojila i dálkově řízené miniponorky a bezpilotní aparáty. 

Dosud bylo nalezeno deset mrtvých. Jejich těla jsou převážena do Moskvy, kde proběhne identifikace a ohledání. Největší počet obětí lze podle některých odborníků očekávat v trupu letounu, který se dosud nenašel. Černé skříňky, které obsahují záznam datové a hlasové komunikace na palubě, nebyly vybaveny vlastní signalizací a dle TASS tak může být obtížné je najít. Ministr dopravy k tomu poznamenal, že hledání obětí může trvat dlouho. Zdroj: idnes.cz

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace