Rusko dnes zastavilo vzlety taktických bombardérů SU 24. Může za to nehoda u Volgogradu

Rusko dnes zastavilo vzlety taktických bombardérů SU 24. Může za to nehoda u Volgogradu
Autor: Alexander Mishin|Popisek: A Su-24 in flight (2009)
11 / 02 / 2015, 15:00

Středeční havárie Su-24 jižně od Volgogradu byla příčinou, že až do odvolání jsou zastaveny jeho lety.
Zdroj: sputniknews.com, iDnes.cz

Suchoj se zřítil v neobydlené oblasti dnes dopoledne, když nalétával na přistání, asi sedm kilometrů od vojenského letiště Marinovka, ze kterého vzlétl. „Let se odehrával bez výzbroje. Letoun pilotovali zkušení letci, každý z nich měl nalétáno více než tisíc hodin,“ uvedla agentura TASS. Po pilotech se usilovně pátrá, má se za to, že se katapultovali.

Jedná se o stejný typ letadla, kterým disponovala ukrajinská armáda a které sestřelili v srpnu loňského roku separatisté na východě Ukrajiny (resp. jednalo se o Su-24M). 

Svého času byl považován za nejnebezpečnější letoun v sovětském arzenálu. Je protějškem amerického F-111, ale je lehčí, menší a zejména výkonnéjší než F-111. Je schopen letu nadzvukovou rychlostí v blízkosti země a vybaven radarem pro sledování terénu nezbytným pro takový let. Kromě toho disponuje laserovým ozařovačem pro označování cílů naváděných protizemních a protilodních střel. Díky schopnosti letu nízko nad zemí je schopen přiblížit se k svému cíli kryt terénem před radary protivzdušné obrany a přesně naváděnými střelami cíl zničit. V současnosti jsou Fencery z ruského letectva vyřazovány, jejich úkoly převezmou nejmodernější Suchoje Su-34. Posádku tvoří pilot a zbraňový operátor, kteří jsou usazeni na katapultovacích sedadlech vedle sebe, což je velmi výhodné uspořádání pro komunikaci v boji. Je to hornoplošník s měnitelnou geometrií křídel, který vstoupil do služby již roku 1974. V SSSR nakonec sloužilo kolem 800 kusů těchto strojů. Celkem bylo i s pozdějšími verzemi vyrobeno asi 1200 kusů letounu (zdroj: valka.cz)

Video (zdroj: YouTube,MaxiCooL80)

Foto: Alexander Mishin - //jetphotos.net/viewphoto.php?id=6561906&nseq=114

Psali jsme také:

HMS Dragon proti ruským bombardérům SU-24

Nesl ruský bombardér u Norska střelu s jadernou hlavicí?

Ruští medvědi provokují nad La Manche

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace