Rusko objednalo 50 víceúčelových bojových letounů Su-35S

Rusko objednalo 50 víceúčelových bojových letounů Su-35S
Autor: Navneet Yadav CC BY 2.0|Popisek: Ilustrační foto Su-35S
17 / 01 / 2016, 10:00

Rusko objednalo 50 víceúčelových bojových letounů Su-35S na konci roku 2015, oznámila agentura TASS.

Podle zdroje má tato zakázka hodnotu 788 miliónů dolarů a letadla budou vyrobena v pobočce Suchoje v Komsomolsku do roku 2020.

Zároveň se očekává dodávka již objednaných 24 strojů do Číny, výrobce zároveň doufá v dodávku 12 strojů do Indonésie. V počátku programu Su-35S se očekávalo zaplacení nákladů na vývoj po 72 postavených strojích, což bude s výše uvedenými zakázkami splněno.

Podle zdroje probíhají i rozhovory s Alžírem o 12 kusech Su-32, což je exportní varianta Su-34 Fullback a jsou prý na dobré cestě, Alžír by totiž mohl nakoupit až 40 kusů!

Samotné Rusko si objednalo 48 strojů Su-35 už v roce 2009, z čehož je většina strojů dodávána nyní po 6 letech. První Su-35S dorazily k vojenské jednotce v Ruském východním okruhu na konci roku 2015, další do Primorsku budou dodány letos.

Su-35S je modernizovaná varianta víceúčelového bojového letounu Su-35.První prototyp modernizované verze vzlétl 19. února 2008. Letoun má zesílenou konstrukci oproti základnímu modelu Su-35, snížený „radarový podpis“ z přední strany a digitální FBW. Kokpit letounu je přepracovaný. K charakteristickým rysům letounu Su-35S patří instalace nového palubního radiolokátoru Irbis E. Letoun má výkonnější pohonné jednotky 117S s vektorováním tahu. Letoun je vybaven protiletadlovými a protiradiolokačními střelami KS-172. Jde o název verze Su-35BM pro ruské letectvo.

Su-35S Russian Air Force

Technické údaje

Posádka: 1
Délka: 21,95 m
Rozpětí: 14,75 m
Výška: 5,92 m
Nosná plocha: 62,20m2
Hmotnost prázdného letounu: 19 000 kg
Vzletová hmotnost: 25 300 kg
Maximální vzletová hmotnost: 34 500 kg
Motor: 2 × dvouproudový motor Saturn 117S (AL-41F1S) s přídavným spalovaním a s 3D měnitelným vektorem tahu
maximálny tah: 86,3 kN každý
tah s přídavným spalovaním: 142 kN každý
Zásoba paliva bez přídavných nádrží: 11 500 kg
Zásoba paliva s 2 přídavnými nádržemi: 14 300 kg

Výkony

Maximální rychlost: 2 500km/h (2,35 M)
Maximální rychlost při zemi: 1 400 km/h (1,17 M)
Dolet s 2 přídavnými nádržemi: 4 500 km
Dolet ve vysoké letové hladině: 3 600 km
Dolet v nízké letové hladině: 1 580 km
Dostup: 19 000 m
Maximální přetížení: 9 g
Stoupavost: > 280 m/s
Plošné zatížení:
při normálním zatížení: 410 kg/m2
při maximálním zatížení: 611 kg/m2
Poměr tah/hmotnost
při normálním zatížení: 1,14
při maximálním zatížení: 0,76

Výzbroj

Hlavňová: automatický letecký kanón GŠ-301 ráže 30 mm (zásoba střeliva: 150 ks)
12 externích závesů (2 x na konci křídel, 6 x pod křídly, 4 x pod drakem stroje) – s nosností do 8 000kg
Rakety vzduch-vzduch:
8 x R-27ER (AA-10 Alamo-C)
4 x R-27ET (AA-10 Alamo-D)
12 x R-73E (AA-11 Archer)
6 x R-77 RVV-AE (AA-12 Adder)
Rakety vzduch-zem:
6 x Ch-31P/Ch-31A
6 x Ch-29T/L
6 x Ch-25
6 x Ch-38
6 x Ch-58
6 x Ch-59MK
6 x S-25LD/S-8/S-10
Pumy:
4 – 5 x KAB-500KR
2 – 3 x KAB-500KR
2 – 3 x KAB-1500L

Zdroj: IHS Jane´s, Wikipedie

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace