Rusko zvažuje obnovení výroby nejtěžšího bombardéru na světě, Tu-160

Rusko zvažuje obnovení výroby nejtěžšího bombardéru na světě, Tu-160
Autor fotografie: "2013 Moscow Victory Day Parade (57)" by Vitaly V. Kuzmin - http://vitalykuzmin.net/?q=node/498. Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons|Popisek: Tu-160
04 / 05 / 2015, 10:30

Podle zpráv agentury TASS obdrží ruské letectvo během letošního roku dva strategické bombardéry Tu-160 a Tu-22M3.

Ruský ministr obrany Sergej Šojgu zadal studii na obnovení výroby strategických bombardérů Tu-160 v leteckém závodě Kazaň v Tatarstánu.

„Je nutné jim začít přidělovat úkoly, ne je jen udržovat v dobrém stavu a modernizovat dálkové letectvo, je nutné znovu vyrábět Tu-160,“ řekl Šojgu během návštěvy v Kazani a dodal: „Nikdo zatím nevyrobil nic lepšího v kategorii supersonických bombardérů.“

Podle ruského ministerstva obrany i přes to, že letoun existuje již několik desetiletí, nikdy nebyl plně využíván. Ruské letecké síly mají nyní 15 funkčních strategických bombardérů Tu-160, které procházejí modernizací ohlášenou v roce 2012. Bombardéry operují z letiště Engels u Saratova, zbytek z 36 vyrobených kusů stojí okolo Moskvy na letištích.

Tu-160 v doprovodu Tornáda

Rusko nyní vyvíjí nový strategický bombardér PAK DA, jehož první let je očekávaný v roce 2019 a operační nasazení až v letech 2023-2025.

Podle serveru Battle Machines, je již restart výroby tohoto stroje schválen. Tu-160 je jediný supersonický mezikontinentální bombardér na světě, americká konkurence B-1B Lancer nedisponuje schopností přeletět oceán s výzbrojí, zvládne to pouze prázdná.

Tu-160 v datech

Posádka: 4
Rozpětí: min. 35,6 m, max. 55,7 m
Délka: 54,1 m
Výška: 13,1 m
Nosná plocha: min. 232 m2, max. 360 m2
Hmotnost prázdného stroje: 110 t
Max. vzletová hmotnost: 275 t
Pohonné jednotky: 4× Samara/Trud NK-321 TRDDF
Tah motoru: 225 Kn
Rychlost u země: 1M
Rychlost v 12 000 m: 2M (2 250 km/h)
Dostup: 16 000 m
Stoupavost: 70 m/s
Max. dolet: 14 500 km
G limit 3,5
Max. náklad: 40 t
Výzbroj: 12× Ch-55 (As-15 Kent) ALCM, 24× Ch-15P (As-16 Kickback) SRAM, klasické bomby (FAB, BetAB), laserem naváděné střely (RBK)

Zdroj: Tass, Wikipedia, Battle Machines

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.