Ruský Admiral Kuzněcov se vrací z oprav

Ruský Admiral Kuzněcov se vrací z oprav
Autor: Christopher Michel CC BY 2.0|Popisek: Admirál Kuzněcov v doku
20 / 08 / 2015, 21:15

Ruský letadlový křižník Admiral Kuzněcov charakteristický oblaky dýmu se vrací z oprav v suchém doku, kde strávil poslední 3 měsíce.

Jediná letadlová loď ruského námořnictva Admiral Kuzněcov se vrací na moře po tříměsíčním pobytu v suchém doku. Oznámilo to ruské ministerstvo obrany 20. srpna.

Admiral Kuzněcov podstoupil opravu v Kola Bay, mezi Murmanskem a Severomorskem (sídlo ruské Severní flotily). Podle ministerstva obrany došlo k čištění a nátěru trupu plavidla, opravám palubního elektrického zařízení a běžnému servisu. Některé další práce budou nyní probíhat v Murmansku, než plavidlo vypluje na novou misi.

Oproti plánům z roku 2010, kdy se počítalo v letech 2012 - 2017 s výměnou pohonného systému lodi za jaderný reaktor a odstranění střel Granit, tedy došlo ke značné redukci a jednalo se o klasickou údržbu.

Admiral Kuzněcov  je letadlová loď (podle ruské klasifikace těžký letadlový křižník) ruských námořních sil stejnojmenné třídy.

Russian Aircraft Carrier Admiral Kuznetsov is Escorted by HMS York Near Scotland

Loď dostala jméno podle admirála Nikolaje Gerasimoviče Kuzněcova. Dnes je jedinou letadlovou lodí, kterou provozuje Ruské námořnictvo. Jedná se o jednu ze dvou lodí z této třídy; druhá jednotka Varjag byla v nedostaveném stavu odkoupena Čínou, kde byla dokončena a zařazena do čínského námořnictva.

HMS Liverpool Escorts Russian Carrier Admiral Kuznetsov

Už od počátku byla loď opakovaně přejmenovávána. Její první jméno bylo Riga, v listopadu 1982 byla přejmenována na Leonid Brežněv, v srpnu 1987 na Tbilisi a 4. října 2000 na Admiral Flota Sovětskogo Sojuza Kuzněcov, zkráceně Admiral Kuzněcov.

Loď byla zkonstruována v loděnici Jižní Nikolajev v Nikolajevě na Ukrajině. Její kýl byl položen 22. února 1983, na vodu byla spuštěna 5. prosince 1985 a do výzbroje Sovětského námořnictva byla zařazena až 21. ledna 1991 (plně dokončena byla až v roce 1995).

Technická data

Výtlak: 67 500 t (plný)
Délka: 304,5 m
Šířka: 71 m
Ponor: 11 m
Pohon:
Rychlost: 32 uzlů
Posádka: 1 200
Výzbroj:
12× SS-N-19 Shipwreck
18× SA-N-9 Gauntlet
Letadla:
Suchoj Su-33
Suchoj Su-25 UTG
Kamov Ka-27 ASW / AEW
MiG-29K (po modernizaci)

Zdroj: Tass, IHS Jane´s, Wikipedie

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace