Schovala televizi pod sukni a šla

Schovala televizi pod sukni a šla
Autor: Redakce|Popisek: Ilustrační foto
02 / 04 / 2015, 13:45

Tento článek, který byl publikován 26.3. v deníku Metro, se týká krádeží v obchodech a nákupních centrech. Sváteční nákupy lákají zloděje a kapsáře. Míří tam také policisté.

Článek jsme převzali z webových stránek jedné z největších bezpečnostních agentur v ČR - SECURITAS

Nakupovat za pět prstů bývá celoroční hobby, ale o Vánocích a Velikonocích, které se blíží, bývají ale zloději ještě aktivnější. Například duben je podle Jana Laknera z bezpečnostní agentury SECURITAS obdobím, kdy objem krádeží oproti ostatním měsícům stoupá až o dvacet procent.

„Polovina krádeží jde na vrub organizovaných skupin. Mezi nejčastěji kradené zboží patří kožichy, kabelky, parfémy, ale také energetické nápoje a alkohol,“ říká Lakner, jehož firma má pod palcem přes dvě stovky obchodů v Česku. Není prý ani neobvyklé, že zloděj obchází s metrem oděvy s konkrétní velikostí, barvou, střihem i značkou, které pak další člověk ze skupiny odcizí. Lakner také připouští, že agresivita zlodějů chycených ochrankou při činu roste.

S tím, jaké mívají o svátcích ztráty, se ale obchodní řetězce chlubit nechtějí. Připouštějí jen, že více nakupujících znamená větší riziko krádeží i okradení. „Zákazníci velmi často zapomínají, jak rychle a nepozorovaně se mohou stát obětí nenechavce. Je důležité na tento fakt upozornit,“ uvedla Dagmar Krausová ze společnosti Ahold, která provozuje prodejny Albert. V několika prodejnách této firmy si také nakupující mohou všimnout i zvýšené přítomnosti policistů, kteří mají v tomto období lidem radit, jak si chránit své věci.

Jak to zkouší - nejčastější finty zlodějů v českých obchodech

  • Přátelské nákupy. Nakupující je domluvený s pokladní, která markuje například místo kartonu mléka pouze jeden kus.
  • Namarkujeme si levněji. K přelepování čárových kódů u zboží dochází zejména v obchodech se samoobslužnými pokladnami.
  • Mám tu jen basu piv. K dalším trikům patří vkládání drahého zboží do obalů s levnějším výrobkem, třeba tvrdý alkohol se přenáší v base od piva.
  • Skutečnou kuriozitou pak byla dáma, která si pod dlouhou sukni schovala televizor s úmyslem jej ukrást,“ líčí bezpečnostní odborník Jan Lakner.

Autor, zdroj: securitas.com

Psali jsme také:

CCTV videa: terorismus, vražda, krádež i sexuální obtěžování

Jak za minutu ukrást kosmetiku za 15 tisíc?

M2C zabezpečí polské nákupní středisko Manufaktura

Ostrahu obchodu v Brně ohrožoval zloděj nožem. Policie hledá pachatele

Skandál v australském nákupním centru - ochranka tajně pořizovala intimní záběry žen

Přepadení bezpečnostní agentury - policie žádá o pomoc

POVOLÁNÍ: SECURITY KONTRAKTOR

Švédská ochranka údajně napadla muslimského chlapce

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace