Sedm digitálních trendů roku 2019

Sedm digitálních trendů roku 2019
17 / 01 / 2019, 07:30

Tváří v tvář digitálnímu chaosu, který vznikl během dvou desetiletí rychlého růstu technologií a inovací, lidé a firmy přehodnocují své skutečné potřeby, uvádí nová zpráva o digitálních a technologických trendech v byznysu Fjord Trends 2019, kterou právě představuje společnost Accenture. Zásadní přehodnocení podle ní vede k novému přístupu k technologiím, který klade důraz na lidské hodnoty.

Po letech investic do inovací se začínají firmy více zajímat o pocity zákazníků. Zatímco se lidé dosud dožadovali novinek, vzrušujících zážitků a okamžitého uspokojování potřeb, nyní uprostřed rušného světa více touží po klidu a hodnotách. Lidé a firmy si pokládají otázku, čeho si opravdu cení a odmítají produkty a služby, které neodpovídají jejich požadavkům – což zásadně mění povahu vztahů k technologiím a značkám.

„Digitalizace je nyní ve znamení generálního úklidu: nastal čas, kdy se rozhodujeme, zda má něco pro nás a náš život skutečně nějakou hodnotu a význam,“ řekl Mark Curtis, spoluzakladatel a ředitel péče o zákazníky ve Fjord. „Digitalizace již není žhavou novinkou, ale součástí našeho běžného života. Ve snaze o očistu si lidé více vybírají, jaké produkty a služby začlení do svého každodenního života a odstraňují ty, které jim nic nepřinášejí.“

Tento posun v myšlení má závažné důsledky a vytváří obrovské příležitosti pro firmy i zákaznické zkušenosti, uvádí zpráva. Je na čase provést inventuru a přehodnotit produkty, služby, zkušenosti a zážitky, které lidé skutečně chtějí, a které pro ně mají nějakou hodnotu.

„V roce 2019 budou úspěšné ty firmy, které budou přinášet smysl, hodnotu a význam nejen jednotlivcům, ale i celému světu,“ prohlásil Brian Whipple, CEO Accenture Interactive. „U vytváření hodnot nebude záležet na kvantitě, ale na kvalitě. V souladu s naším posláním pomáhat našim klientům vytvářet a poskytovat jejich zákazníkům ty nejlepší zákaznické zkušenosti věříme, že letošní trendy podpoří naší hlavní zásadu, že nejlepší zážitky jsou ty, díky kterým se nám bude žít lépe, produktivněji a smysluplněji.“

Zpráva Fjord Trends 2019 zkoumá sedm trendů, které budou pravděpodobně formovat další generaci zážitků a radí firmám, jak se připravit na budoucí příležitosti:

1. Mlčeti zlato: Jsme přehlceni informacemi a zážitky, což se negativně odráží na našem zdraví. Značky musejí nalézt způsoby, jak oslovit zákazníky, kteří touží po klidné oáze v dnešním rušném světě.

2. Poslední kapka: Dost bylo řečí. Lidé očekávají produkty a služby, které budou mít prvek udržitelnosti a budou odmítat ty, které jej nemají.

3. Minimalizace dat: Lidé a firmy se neshodují na tom, jaká je hodnota osobních dat. Je klíčem k překlenutí této propasti transparentnost?

4. Ve městě o krok napřed: Elektrické koloběžky pro každého nebo drony zásadně mění mobilitu ve městech. Je ale na čase v této oblasti sjednotit ekosystémy, které budou bojovat proti chaosu a budou vyhovovat potřebám v reálném čase.

5. Paradox inkluze: Rok 2018 byl rokem volání po řešení rozmanitosti potřeb. Ale jak navrhovat produkty pro všechny, bez toho abychom někoho neúmyslně nevyloučili? Přestaňte lidi kategorizovat a změňte přístup ke všem.

6. Vesmírná odysea: Prostory pro práci a podnikání potřebují digitální změnu. Je čas přehodnotit naše postoje a nástroje pro navrhování prostor.

7. Syntetická realita: Žijeme v novém světě, ve kterém je realita umělá, syntetická. Vytváříme si stále uvěřitelnější syntetickou realitu, kde používáme například simulaci hlasu. Firmy se snaží na ní vydělat a zároveň zvládat rizika, která přináší.

„Příležitosti pro smysluplné a uvědomělé přístupy, které budou převratné pro mnoho oblastí, jsou nyní větší, než kdy jindy,“ řekl Curtis. „Jsme na vrcholu tvůrčí revoluce: máme příležitost přehodnotit naše produkty a služby tak, aby nebyly lhostejné ke světu, ve kterém žijeme a stejně tak ani k lidem.“ 

Fjord Trends 2019 těží z myšlenek více než tisícovky vývojářů a designérů z 28 studií z celého světa. Zpráva je sestavena za základě přímých pozorování, výzkumu založeného na faktech a na práci s klienty. Celou zprávu najdete na trends.fjordnet.com.

 

O společnosti Accenture

Accenture je globální společnost poskytující široké spektrum odborných služeb a řešení v oblasti strategických, konzultačních, digitálních a technologických služeb. Díky kombinaci jedinečných zkušeností a obsáhlých znalostí napříč více než 40 průmyslovými odvětvími s rozsáhlým výzkumem nejúspěšnějších světových firem, Accenture dokáže řešit propojení byznysu a technologií s cílem pomoci klientům zvýšit jejich výkon a vytvořit udržitelnou hodnotu pro jejich akcionáře. Inovativní služby společnosti Accenture zajišťuje více než 449 000 zaměstnanců ve více než 120 zemích. Navštivte naše stránky www.accenture.com.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.