Šéf Mitsubishi Tetsuro Aikawa kvůli falšování údajů o spotřebě paliva rezignoval

Šéf Mitsubishi Tetsuro Aikawa kvůli falšování údajů o spotřebě paliva rezignoval
Autor fotografie: redakční databáze|Popisek: Mitsubishi
18 / 05 / 2016, 19:00

Ve funkci končí i jeho pravá ruka, výkonný viceprezident Rjúgo Nakao.

Prezident Mitsubishi Tetsuro Aikawa se rozhodl rezignovat na svou funkci. Stalo se tak po skandálu, kdy měla světoznámá automobilka falšovat údaje o spotřebě pohonných hmot u některých svých modelů. To mělo trvat 25 let. Firma to sama ústy Aikawy přiznala na tiskové konferenci na konci dubna. Platnost Aikawovy rezignace má nabýt 24. června.

Aikawa sice jakýchkoliv osobní podíl na manipulaci údajů o spotřebě paliva popírá, nicméně ve velkých japonských firmách je běžné, že vedoucí pracovníci rezignují, aby tak dali najevo lítost a výčitky svědomí. Dosavadního prezidenta má nahradil předseda správní rady a generální ředitel automobilky Osamu Masuko.

Mitsubishi ke skandálu ještě dodala, že manipulace s údaji jsou důsledkem ,,kratšího času věnovaného výzkumu a vývoji a očekávání, že bude dosaženo vysoké palivové účinnosti". Masuko sdělil novinářům, že ,,z nejvyššího vedení firmy nevzešlo v tomto případu žádné přímé nařízení".

Akcie Mitsubishi po provalení skandálu prudce klesly o více než třicet procent. Nicméně Aikawa zdůraznil, že vyšetřování aféry kolem manipulací dovede ještě před svým definitivním odchodem do konce. Byla k tomu už zřízena i zvláštní komise.

Zdroj: tyden.cz

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace