Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu

Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu
Autor: flickr.com (CC BY 2.0) |Popisek: toyota
19 / 11 / 2017, 07:30

Auta poháněná bateriemi zatím nejsou připravena pro masovou výrobu. V rozhovoru s německým časopisem Spiegel to řekl předseda správní rady japonské automobilky Toyota Motor Takeši Učijamada. Uvedl také, že amerického průkopníka ve výrobě elektrických vozů Tesla nepovažuje za vzor hodný kopírování.

"Bateriemi poháněné vozy s dlouhým dojezdem jsou velmi drahé a trvá dlouho, než se dobijí," řekl Učijamada. "Takové vozy se do našeho programu nehodí."

Toyota v září zřídila spolu s partnerskou firmou Mazda Motor podnik, jehož cílem je rozvoj technologie elektrických vozů. Obě automobilky zaostávají za dalšími konkurenty v odvětví a ještě nemají na trhu plně elektrický vůz.

Toyota podle Učijamady pracuje na novém typu baterie, která dokáže uložit více energie a dá se nabít mnohem rychleji než současné typy. "Tato technologie bude znamenat velký posun ve vývoji. Ale bude to chtít ještě čas. Masovou výrobu očekáváme do čtyř až pěti let."

Toyota a Suzuki Motor dnes oznámily, že se dohodly na spolupráci při prodeji elektrických vozů v Indii od roku 2020. Partnerství má pomoci Toyotě při expanzi na indickém trhu, kde řidiči dávají přednost dostupným kompaktním vozům, ve kterých Suzuki vyniká. Suzuki by pak měla získat napojení na inovace Toyoty v oblasti automatizovaného řízení, umělé inteligence a nízkoemisních vozů. Podle dohody bude Suzuki vyrábět elektrické vozy a některé dodávat Toyotě, která bude poskytovat technickou podporu, uvedla agentura Reuters.

 

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace