Sériová výroba SUV Škoda Kodiaq v Kvasinách byla zahájena

Sériová výroba SUV Škoda Kodiaq v Kvasinách byla zahájena
Autor: ŠKODA|Popisek: ŠKODA KODIAQ
18 / 10 / 2016, 17:00

Mladá Boleslav/Kvasiny, 18. října 2016 – Zahájení výroby modelu ŠKODA KODIAQ: V závodě ve východočeských Kvasinách začala sériová výroba nového velkého SUV značky ŠKODA.

„Máme velkou radost, že se výroba rozbíhá. Zahájení sériové výroby je pro celou společnost a zejména pro kolegyně a kolegy v Kvasinách silným emocionálním momentem,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Výroby a logistiky Michael Oeljeklaus. „V posledních měsících se veškeré osazenstvo intenzivně připravovalo na zahájení výroby našeho nového modelu kategorie SUV,“ dodává Oeljeklaus.

S modelem ŠKODA KODIAQ vstupuje značka do celosvětově nejrychleji rostoucího segmentu. Nejnovější model značky ŠKODA vstoupí v únoru 2017 na trh se všemi přednostmi značky: s výrazným designem a mimořádnou nabídkou prostoru, praktickou inteligencí a inovativními technologiemi, které lze běžně nalézt jen u vozů vyšších tříd. Na mnoha trzích lze nové SUV objednat už teď.

Výrobní zařízení v závodě ŠKODA AUTO v Kvasinách prošla před zahájením výroby nejnovějších modelů české automobilky rozsáhlým rozšířením a modernizací. Vedle nově zprovozněné svařovny a úprav montážní linky byly rozšířeny logistické plochy a lakovna.

Kvasiny jsou jedním ze tří výrobních závodů společnosti ŠKODA AUTO v České republice. V závodě aktuálně pracuje kolem 5 900 zaměstnanců. Závod je tak jedním z největších průmyslových zaměstnavatelů v Královéhradeckém kraji. V současné době zažívá závod největší modernizaci a rozšiřování v celé své historii. V příštích letech vzroste výrobní kapacita tohoto východočeského závodu až na 280 000 vozů ročně. V této souvislosti zaměstná ŠKODA zhruba 2.000 nových odborníků a do roku 2018 do výstavby závodu investuje kolem 7,2 miliard korun.

Objednávky na model Kodiaq prodejci Škody přijímají od začátku října, základní cena vozu je 677.900 Kč. První vozy by se k zákazníkům měly dostat v únoru příštího roku. V Číně, která je pro Škodu Auto největším trhem, firma se zahájením výroby počítá ve druhém čtvrtletí příštího roku. Později by se měla objevit také verze kupé se sníženou zádí. K dispozici bude určitě pro čínský trh, ale automobilka zvažuje i nasazení v Evropě.

Před zahájením výroby nejnovějších modelů prošel závod Kvasiny rozsáhlým rozšířením a modernizací. "Vedle nově zprovozněné svařovny a úprav montážní linky byly rozšířeny logistické plochy a lakovna," uvedla firma. Nyní v závodě pracuje asi 5900 zaměstnanců a závod je tak největším zaměstnavatelem v hradeckém kraji. V příštích letech vzroste výrobní kapacita závodu až na 280.000 vozů ročně, loni výroba dosáhla 142.000 vozů. "V této souvislosti zaměstná Škoda zhruba 2000 nových odborníků a do roku 2018 do výstavby závodu investuje kolem 7,2 miliard korun," uvedla firma.

Kodiaq nabízí při délce 4,7 metru a šířce 1,9 metru zavazadlový prostor se základním objemem 720 litrů. Díky třetí řadě sedadel bude Kodiaq jako první Škoda nabízet až sedm míst k sezení. Na výběr na českém trhu jsou čtyři motory TSI či TDI s výkony od 110 do 140 kW.

Předpokládaný konkurent novinky z Kvasin Hyundai SantaFe začíná s cenou 679.900 Kč, větší Grand SantaFe stojí 1,18 milionu, Kia Sorento se prodává od 949.980 Kč a Audi Q5 pak startuje na jednom milionu korun. Nižší cenu má například Honda CR-V, která se prodává od 589.900 Kč.

Škoda loni vyrobila přes jeden milion vozů. Má tři závody v ČR, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Indii, na Ukrajině a v Kazachstánu. Zaměstnává 26.600 lidí. Za letošní rok Škoda očekává rekordní počet prodaných vozů i rekordní finanční výsledky.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace