Šestý prototyp ruského T-50 by se měl zítra dostat do vzduchu

Šestý prototyp ruského T-50 by se měl zítra dostat do vzduchu
Autor: Marina Lystseva / Lenta.ru|Popisek: Ilustrační foto T-50
21 / 04 / 2016, 14:00

Stroj s označením T-50-6-2 byl dodán ke konci roku 2014 na leteckou základnu Žukovskij u Moskvy.

Tento šestý prototyp ruského letounu 5. generace je náhrada za kanibalizovaný stroj T-50-6, použitý na opravu T-50-5, který se vznítil kvůli poruše motoru.

Zároveň se údajně jedná o poslední prototyp, pak by měla již následovat sériová výroba, kdy první letka o 12 kusech by měla být do konce roku 2017 a do roku 2020 má ruské letectvo obdržet asi 55 moderních strojů páté generace.

T-50

Projekt T-50 je od začátku sužován problémy stejně jako americký F-35, tedy neustálá zpoždění, nebo chybějící komponenty, které by z tohoto stroje opravdu udělaly pátou generaci a ne pouhou evoluci stíhačů generace 4++. Každopádně pokud se povede dodržet slíbené parametry, bude se jednat o špičkový stroj.

Psali jsme: Asie chce letouny páté generace, ale ne ty ruské

Ruští odborníci seznámení se stavem programu T-50 tvrdí, že T-50 bude mít na asijských trzích nevýhodu vzhledem k nízkému počtu elektroniky páté generace a samozřejmě ceně, která bude vyšší než u poslední verze Su-35 „Flanker E“ objednané Čínou a Indonésií.

Jak radar NIIP Irbis, tak motor NPO Saturn 117S, které prototypy T-50 mají, jsou úplně stejné jako ty, které jsou nainstalovány v Su-35. Mnohá avionika na palubě T-50 a Su-35 je stejná. Výrobní T-50 bude mít podle všeho jen evoluční vylepšení přístrojů oproti Su-35, říkají specialisté.

Zdroj: IHS Jane´s, Twitter

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace