Ilegální migranti ze severní Afriky okrádají cestující v německých vlacích. Policie je bezmocná.

Ilegální migranti ze severní Afriky okrádají cestující v německých vlacích. Policie je bezmocná.
Autor: BUNDESPOLIZEIDIREKTION SANKT AUGUSTIN|Popisek: Foto kapsářského tria, které okrádá cestující ve vlacích
31 / 01 / 2016, 09:45

Profesionální skupiny kapsářů - ekonomických migrantů - zaútočili na německé železnice.

Spolková policie vydala varování před mladými migranty z Maroka a Alžírska, kteří v organizovaných skupinách, obvykle ve třech, systematicky okrádají cestující ve vlacích. Policie vyzývá všechny oběti i případné svědky, aby se obrátili na dortmundskou policii. Informaci zveřejnil deník rp-online.de v článku Christiana Schwerdtfegera, na který včera upozornil server ParlamentniListy.cz.

Podle deníku policisté už kolikrát pachatele znají, častokrát z předcházejícího dne, kdy je chytili při činu, ale museli je opět pustit, protože nemají ve většině případů žádné doklady. A pokud už ano, tak jsou zpravidla falešné. Navíc zadržení neumí německy a odmítají spolupracovat. 

„Je to skutečně demotivující, ale my je nemůžeme vzít do vazby. Dá se počítat, že tato žena bude opět ve vlacích provádět svou trestnou činnost“, uvedl Jürgen Karlisch ze Státní policejní inspekce v Dortmundu. Podobné případy se přitom pro státní policii stávají běžnou denní rutinou.

Policie nemůže udělat více, než varovat veřejnost – varuje před různými triky pachatelů, působících často v organizovaných skuinách. Často se prý jedná o muže pocházející ze severoafrických zemí a jejich oblíbeným revírem jsou zejména vlaky.

„Často je to tak, že když oznámení vložíme do počítače, tak pachatel je propuštěn a jde rovnou na další akci,“ říká Karlisch. Podle něj spolková policie dlouho na tento problém upozorňovala, ovšem až po silvestrovských událostech v celém Německu se začala její varování brát skutečně vážně.

Na facebookovém účtu spolkové policie je demonstrační video, jak krádeže probíhají

Jak však přiznává, účinně se ani sama policie příliš bránit nemůže. Ale skutečně něco proti tomu dělat v reálu nejde. Opravdu jediné co může snad práci policie trochu ulehčit, je vzít pachatele patrolou na stanici, zatknout ho a tu jejich činnost tak ztížit. Je to bezmoc.

Nájezdy kriminálních band přitom obvykle probíhají podle stejného scénáře: Mladí muži mezi zhruba mezi šestnácti a třiceti lety pracují nejčastěji ve třech. Svou obět si vyhlédnou již na nástupišti, o víkendech se soustředí zvláště na lidi, kteří zjevně konzumovali alkohol a je pravděpodobné, že ve vlaku usnou. Jejich cílem se ale může stát jakýkoliv dřímající cestující.

Když přijede vlak, nastupují sice spolu, ale chovají se tak, jakoby k sobě nepatřili. Každý má svůj úkol: jeden si přisedne, když je to možné, k vyhlédnuté oběti a soustředí se na její mobil a peněženku. Druhý hlídá, zda nejde kontrola a třetí zavede hovor s okradenou osobou. Před případnými kamerami se snaží zakrýt svůj obličej. Pokud se okradení oběti během cesty nepovede, počkají si, až bude dotyčný vystupovat a nastává další pokus.

Informace, jak se bránit před kapsáři, zveřejnila německá policie na svých stránkách

Tipy kolínské policie, jak pracují kapsáři

„Jsou vysoce profesionální. Jedna skupina dokáže často pročesat za noc několik vlaků, tedy hodiny a hodiny okrádat lidi. Případné vyšetřování nás často dovede do azylových zařízení,“ uzavírá policista  Karlisch.

K útokům dochází na regionálních tratích, často třeba mezi Münsterem a Essenem, ale také třeba v rychlíku z Düsseldorfu do Dortmundu. Zde jsou, především v nočních vlacích, oblíbeným cílem spící cestující.

Německé dráhy se snaží na vyřešení tohoto problému s policií spoupracovat. „Když víme, že nějaká banda je na trase, upozorňujeme cestující hlášením jak na nádražích, tak přímo ve vlacích. Prosíme pak cestující, aby byli obzvláště pozorní a hlídali si své věci,“ vysvětlil tiskový mluvčí Německých drah. Dráhy investovaly do všemožných bezpečnostních opatření již na 160 milionů eur. 

V Německu extrémně narostl počet příchozích ze severní Afriky – z Maroka, Alžírska, Libye, Tuniska. Většinou se podle deníku jedná o mladé muže, často nedospělé, bez doprovodu, s žádnými nebo padělanými doklady.

Tito lidé ani nemají žádný nárok na udělení azylu, jsou ekonomičtí migranti, ale přesto to stále zkouší. Vědí, že bude nějakou dobu trvat, než je někdo zaregistruje, v případě potřeby si různě mění identitu, a jakmile se dostanou do Německa, dělají vše pro to, aby tam zůstali.

Demonstrační video německé policie o kapsářích a jak se bránit

Zdroj: ParlamentniListy.cz.

Foto: BUNDESPOLIZEIDIREKTION SANKT AUGUSTIN, BPOLD STA: Trio bestiehlt schlafende Reisende in Eurobahn und Regionalexpress, 25.01.2016 – 15:09

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace