Skleněné vitríny nejsou jedinou cestou, kudy zloději míří do obchodů. Příležitost si najdou v obchodních centrech i „na ulici“

Skleněné vitríny nejsou jedinou cestou, kudy zloději míří do obchodů. Příležitost si najdou v obchodních centrech i „na ulici“
23 / 07 / 2019, 11:00

Podle dostupných policejních statistik zloději v letošním roce napáchli škody vloupáním do obchodů a výkladních skříní za více než 65 milionů korun. Nahlášeno bylo již více než 600 případů vloupání. Zabezpečení skleněných výloh bezpečnostními či tvrzenými skly často nestačí.

U většiny obchodních jednotek nebo obchodů je ve výloze dnes již standardem minimálně bezpečnostní sklo. Takový požadavek bývá zanesen i ve smlouvě s pojišťovnou. Výlohy jsou často zabezpečeny navíc tvrzenými skly nebo bezpečnostními foliemi a přídavnými mřížemi či roletami. Mohlo by se tak zdát, že takové obchody jsou téměř nedobytné, ale není tomu tak. Zloději dokáží najít sofistikované metody, jak se k lupu dostat.

„Nejčastěji dochází k pokusům o krádeže v nákupních centrech, kde se v rámci velkého množství obchodů na jednom místě nabízí řada příležitostí. Zloději zde zkoušejí své štěstí především v zavírací době, kdy se zaměstnanci chystají k odchodu,“ upozorňuje Daniel Knápek ze společnosti SSI Group a dodává: „Následně se pak pokouší zcizit vše, k čemu se dostanou, kromě zboží v samotných obchodech zkoušejí vykrást i stánky v OC.“

Daleko více možností se pak nabízí zlodějům v obchodech přímo na „ulici“. V první řadě jsou to nedovřená okna do skladů, sklepů nebo sociálních zařízení. Pachatelé si snadno vyhlédnou také vstup přes garáže. A v neposlední řadě může být snadným vstupem do jednotky i samotný špatně zabezpečený vchod. „Vstupy do obchodů jsou velmi často řešeny prosklenými dveřmi a přesto, že většina obchodů již má bezpečnostní či tvrzená skla, stále se najdou i výjimky. Nezabezpečená skla proto bývají doplněna detektory, které hlídají zvuk tříštění skla nebo jsou polepena speciálními bezpečnostními foliemi, tak aby se sklo v případě rozbití nevysypalo z rámu a zloděj se nedostal dovnitř,“ říká Ondřej Pučálka z Pučálka fólie a dodává: „Bezpečnostní skla či fólie na skla se řeší v obchodech nejen z důvodu zabezpečení před zloději, ale také jako ochrana zákazníků. Pouze sklo, které při rozbití zůstane v rámu nebo se naopak roztříští na tisíce malých drobných kousků, nikoho neporaní.“

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace