Škoda Auto rozšiřuje největší podnikové datové centrum v České republice
Škoda Auto rozšiřuje datové centrum ve svém hlavním sídle v Mladé Boleslavi na největší podnikové výpočetní a datové centrum v České republice. Dnes odpoledne proběhlo jeho slavnostní odhalení za hojné účasti médií, ekonomického ředitele Škody Auto Klause-Dietera Schürmana, vedoucího IT úseku Ralfa Brunkena a dalších. Po dobudování dosáhne datové centrum výpočetní kapacity 15 petaFLOPS, což představuje 15 000 000 000 000 000 výpočetních operací za sekundu. To umožňuje provozovat mimořádně náročný High Performance Computing (HPC). Pro další zlepšení energetické efektivity bude společnost Škoda Auto využívat teplo vznikající chlazením počítačů k vytápění kanceláří.
Klaus-Dieter Schürman, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast IT a financí, vysvětluje: ,,Abychom zajistili maximální bezpečnost dat, a současně maximální výpočetní výkon, potřebuje společnost Škoda Auto datové centrum s nejmodernější výpočetní a paměťovou kapacitou. Výstavba datového centra je důkazem toho, že Škoda Auto už dávno není jen výrobcem automobilů, ale i předním poskytovatelem mobility v České republice."
Výpočetní výkon datového centra v Mladé Boleslavi bude ve srovnání s dosavadním stavem postupně navýšen. V Případě HPC bude v budoucnu výkon až desetkrát vyšší. Centrum pak bude disponovat kapacitou 15 petaFLOPS (floating point operations per second), což představuje 15 000 000 000 000 000 výpočetních operací za sekundu a bude mít příkon 10 megawattů. Jde tak o největší podnikové soukromé datové centrum v České republice.
Rozšířené datové centrum slouží jako datové úložiště a výpočetní centrum. Jeho největšími uživateli jsou oblast technického vývoje a oblast výroby a logistiky. Kapacita datového centra je mimo jiné využita pro virtuální realitu, vizualizace a simulace. Pro některé z těchto technologií si společnost Škoda Auto sama vyvinula software. Kromě toho se tu budou v budoucnu ukládat i data vozů Škoda, připojených přes internet.
Důsledná digitalizace podniku je jedním z pilířů Strategie 2025. V ní společnost Škoda Auto definovala hlavní oblasti budoucího rozvoje podniku. Kromě toho se firma zaměřuje i na to, jak proměnit převratné změny v automobilovém průmyslu prostřednictvím elektromobility, autonomního řízení a konektivity v další růst.
FOTOGALERIE:
Tagy článku