Škoda Auto zvýšila do září tržby o 22 % na 12,3 miliardy eur

Škoda Auto zvýšila do září tržby o 22 % na 12,3 miliardy eur
Autor fotografie: pixabay.com|Popisek: Škoda Auto
30 / 10 / 2017, 17:00

Tržby mladoboleslavské automobilky Škoda Auto se za první tři čtvrtletí letošního roku meziročně zvedly o 22 procent na 12,3 miliardy eur (asi 315,5 miliardy korun). O 3,6 procenta se za devět měsíců meziročně zvedly také dodávky automobilů, kterých firma dodala 871.000. Škoda Auto to uvedla v tiskové zprávě.

Provozní výsledek se ke konci září meziročně zvýšil o 28,3 procenta na 1,2 miliardy eur (asi 31 miliard korun), loni činil za prvních devět měsíců 940 milionů eur (asi 24,1 miliardy Kč). Tržby pak za první tři čtvrtletí loňského roku činily 10,1 miliardy eur (asi 259 miliard Kč).

"Výrazné navýšení v případě dodávek zákazníkům a výsledku v prvních třech čtvrtletích roku ukazuje, že naše strategie funguje. SUV-ofenziva se nyní začíná naplno projevovat. Kodiaq je zákazníky výborně přijímán. Nyní přihazujeme další trumf v podobě menšího bratra, modelu Škoda Karoq," řekl předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier.

Do konce září bylo zákazníkům dodáno již 61.600 vozů Kodiaq. Od října je oficiálně v prodeji také nové SUV Karoq, na které automobilka ještě před zahájením prodeje přijala přes 3500 předobjednávek.

Ukazatele loňských prvních devíti měsíců překonala Škoda také v případě rentability tržeb, která letos za tři čtvrtletí činila 9,8 procenta, zatímco loni 9,3 procenta.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

 

Hlavní ukazatele Škody Auto za tři čtvrtletí roku 2017:

                                                                    2016                   2017               Změna v pct

 Počet dodaných vozů                            840 900             871 100              +3,6

 Tržby (mld.eur)                                       10,1                    12,3                     +22

Provozní výsledek (mld.eur)                   0,9                       1,2                      +28,3

 

 

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace