Skoro polovina mladých voličů dala hlas Le Penové

Skoro polovina mladých voličů dala hlas Le Penové
Popisek: Marine Le Penová
11 / 05 / 2017, 07:45

Marine Le Penovou volila hlavně mladší část francouzské populace.

Poražená kandidátka na francouzského prezidenta Marine Le Penová dostala hlasy hlavně od mladých lidí. Deník Independent informoval, že Marine Le Penové, která odešla z druhé kola prezidentské volby poražena, dala hlas téměř polovina mladých a těch nejmladších voličů. Naopak její podpora výrazně slábla u voličů nad 65 let. Ta činila pouze 20% z celkového výsledku.

Deník Independent uvádí, že 44% mladých lidí od 18 do 24 podpořilo ve druhém kole prezidentské volby právě Le Penovou. Vítěz Emmanuel Macron dostal od této důležité voličské skupiny 56% hlasů. U dalších voličských skupin, zejména starších, podpora Le Penové naopak výrazněji slábla.

Le Penová získala celkově zhruba 11 milionů hlasů, což je o 6,5 milionů více, než získal její otec Jean-Marie v roce 2002, kdy se ucházel o nejvyšší ústavní funkci. Je zajímavé, že Le Penovou volili spíše ženy než muži a byla podpořena i dvěma třetinami manuálně pracujícími lidmi a dělníky.

Marine Le Penová získala celkově 35% oproti ,,vítězným" 65% Emmanuela Macrona. Ten se stal v devětatřiceti letech nejmladším francouzským prezidentem v dějinách. I když Le Penová porážku uznala a pogratulovala svému soupeři, označila svůj výsledek za ,,historický a velký".

Podle deníku Independent může Le Penovou v do příštích prezidentských volbeb v roce 2022 povzbudit právě výrazný úspěch mezi mladými a nejmladšími voliči.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace