Společnost 2N hostila distributory z celého světa. Do roku 2025 se chce stát největším výrobcem interkomů na trzích Evropy a Severní Ameriky

Společnost 2N hostila distributory z celého světa. Do roku 2025 se chce stát největším výrobcem interkomů na trzích Evropy a Severní Ameriky
30 / 09 / 2019, 07:30

Mezinárodní setkání 2N Distributor Summit se konalo ve dnech 26. a 27. září 2019 v sídle společnosti 2N Telekomunikace v pražských Modřanech. Nový CEO společnosti Michal Kratochvíl při něm více než 70 světovým distributorům oznámil ambiciózní strategický cíl: stát se ve spolupráci se společností Axis Communications největším výrobcem interkomů na trzích EMEA a Severní a Jižní Ameriky do roku 2025. 2N se dále bude zaměřovat hlavně na produkty a řešení pro rezidenční a komerční budovy.

Společnost 2N se sídlem v Česku je od roku 2016 součástí skupiny švédského výrobce IP kamer Axis Communications, má více než 330 zaměstnanců a její obrat v roce 2018 tvořil 43 milionů eur. 2N se zaměřuje na IP interkomy, tedy dveřní komunikátory připojené k síti. V této oblasti je již světovým leaderem, na trhu však stále převládají analogová zařízení. Cíl stát se největším západním výrobcem interkomů oznámený na distributorském setkání by znamenal udržet meziroční růst prodejů o 25 % a dosáhnout podílu 25 % na trzích v Severní a Jižní Americe a 17 % na EMEA trhu. Podle průzkumů IHS je přitom největší poptávka po instalaci interkomů v rezidenční oblasti (samostatné vily či bytové domy) nebo v komerčních objektech, například v kancelářských budovách. Tomu odpovídá i směřování produktového vývoje 2N.  „Naší ambicí je dodávat nejlepší IP interkom na světe, a to ve třech ohledech: nejlepší video, nejlepší zvuk a nejlepší kontrola přístupu,“ řekl CEO společnosti Michal Kratochvíl účastníkům 2N Distributor Summitu v úvodní čtvrteční prezentaci. Kromě interkomů pro venkovní použití se 2N zaměří i na portfolio vnitřních odpovídacích jednotek, spolehlivou správu zařízení v cloudu a pokročilejší integraci svých řešení.

Uživatelé bytů a kanceláří budou náročnější

Tomáš Vystavěl, ředitel vývoje produktů 2N, naznačil ve své prezentaci základní trendy v rezidenční a komerční oblasti. Zatímco video je u dveřních komunikátorů již standardním požadavkem, například rozvoj služeb typu Airbnb směřuje k poptávce po přístupu do domu či bytu s pomocí mobilu bez fyzických klíčů, donáškový servis online obchodů zase vede správce obytných domů ke zřizování zvláštních místností pro doručování zboží s elektronickým přístupem pro kurýry. Přístupové systémy se tak stávají nikoli jen položkou zabezpečení, ale prvkem zvyšujícím komfort bydlení. Tomáš Vystavěl také nabídl další vizi převratných technologií v tomto segmentu trhu: podle 2N to budou interkomy připojené bezdrátově s pomocí 5G sítě, využití superodolných a zároveň dobře vypadajících dotykových displejů a možnost bezpečně sdílet oprávnění pro vstup do domu jednoduše v mobilu. Přístup s pomocí mobilu má při tom z ankety mezi zúčastněnými distributory větší budoucnost než využití biometrických dat.

Chystané produktové novinky

Setkání 2N Distributor Summit pořádá společnost 2N již 14. rokem a letos se jej zúčastnilo více než 70 distributorů z celého světa. Během 2 intenzivních dnů měli účastníci možnost vyslechnout si 26 tematických prezentací a diskutovat o trendech. Poprvé také mohli vidět produkty, jejichž uvedení se chystá příští rok. Jde například o vnitřní odpovídací jednotku 2N® Indoor View a luxusní dveřní IP interkom 2N® IP Style se skleněným povrchem a 10palcovým dotykovým displejem.

 

O společnosti 2N Telekomunikace a.s.

2N je přední evropská firma zabývající se vývojem a výrobou produktů z oblasti IP interkomů a přístupových systémů. Podle zprávy IHS je největším světovým výrobcem IP interkomů, významným inovátorem je též v oblasti IP přístupových systémů, IP audia a IP výtahových komunikátorů. Společnost byla založena v roce 1991 v České republice a má sídlo v Praze. Nyní má 2N více než 330 zaměstnanců a pobočky v USA, Velké Británii, Německu, Francii, UAE, Austrálii a Itálii, disponuje též širokou distribuční sítí po celém světě. V roce 2016 se společnost 2N stala součástí globální skupiny Axis Group.

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.