TATRA BUGGYRA RACING vyráží s vozidly TATRA PHOENIX a TATRA 815 Buggyra na Rallye DAKAR 2016

TATRA BUGGYRA RACING vyráží s vozidly TATRA PHOENIX a TATRA 815 Buggyra na Rallye DAKAR 2016
Autor: Tatra Trucks a.s.|Popisek: Tatra v akci
13 / 12 / 2015, 10:15

Na nejtěžší motoristický závod světa Rallye DAKAR 2016 se vydal i závodní tým TATRA BUGGYRA RACING se svým novým závodním speciálem TATRA PHOENIX a již osvědčeným speciálem TATRA 815 Buggyra.

Úkolem nového speciálu s posádkou ve složení Jaroslav Valtr (dvojnásobný mistr České republiky OffROAD Maratonu), Josef Kalina (trojnásobný vítěz Rallye DAKAR) a nováček Jiří Stross bude plnohodnotně doplnit týmového kolegu Martina Kolomého jedoucího s vozem TATRA 815 a společně podpořit snahy týmu TATRA BUGGYRA RACING o co nejlepší umístění.

Start nového závodního PHOENIXE na Rallye DAKAR 2016, který koresponduje s novou modelovou řadou TATRA PHOENIX Euro 6, představuje určitou symboliku a navazuje na 30. výročí startu první tatrovky na nejtěžší dálkové rallye světa v roce 1986. K tomuto významnému výročí připravuje TATRA TRUCKS řadu doprovodných akcí, mezi které patří například vydání knihy, která tuto bohatou závodní minulost mapuje, nebo tematicky zaměřené Kopřivnické dny techniky, které navštěvují tisíce fanoušků značky TATRA a další techniky, která se na kopřivnickém polygonu začátkem června prezentuje.

Jako doprovodné vozidlo vyrazí na Dakar sériové vozidlo TATRA PHOENIX Euro 6 6x6 s 11litrovým motorem o výkonu 320 kW doplněné o nástavbu společnosti Contsystem tvořenou nosičem kontejnerů s hákovým nakladačem MULTILIFT XR. Toto vozidlo je určeno k převozu materiálu a náhradních dílů, zejména pneumatik. Dalším doprovodným vozidlem bude TATRA PHOENIX 8x8 s čtyřdvéřovou kabinou, která se svými rozměry zařadí mezi největší doprovodné stroje závodu.

V rámci příprav na Rallye DAKAR proběhlo na „slovenské Sahaře" ve výcvikovém prostoru Senica na přelomu října a listopadu náročné testování závodních vozidel, kterého se zúčastnili i manažeři společnosti TATRA TRUCKS včetně generálního ředitele Petra Karáska a technického ředitele Radomíra Smolky, který si osobně nového závodního PHOENIXE prověřil za volantem.

„Část podvozku a mnoho technologických prvků nového PHOENIXE vychází z prověřeného speciálu TATRA 815 Martina Kolomého, nicméně celkový koncept prošel zásadními evolučními změnami. Pro TATRA TRUCKS je tedy tento vůz zároveň příležitostí k otestování různých technických řešení pro sériový podvozek TATRA PHOENIX," říká Radomír Smolka, který poznatky z Dakaru uplatňuje v rámci vývoje agregátů a zároveň se intenzivně podílí na vývoji dakarských speciálů závodního týmu TATRA BUGGYRA RACING.

Zdroj: Tisková zpráva Tatra Trucks a.s.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace