TATRA TRUCKS a ELTON hodinářská představují limitovanou edici hodinek PRIM Präsident

TATRA TRUCKS a ELTON hodinářská představují limitovanou edici hodinek PRIM Präsident
Autor: Tatra Trucks|Popisek: PRIM Präsident
12 / 06 / 2017, 19:45

Hodinky odkazují na legendární vůz, který se v Kopřivnici začal vyrábět před 120 lety.

Kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS si letos připomíná 120 let od zahájení výroby prvního automobilu se spalovacím motorem. Minulý měsíc představila limitovanou edici sto dvaceti vozů TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT odkazující na historický vůz NW Präsident. Nyní se automobilka rozhodla spojit s jediným českým výrobcem hodinek PRIM, společností ELTON hodinářská z Nového Města nad Metují, která uvádí na trh limitovanou edici hodinek PRIM Präsident.

PRIM Präsident

Slavný kopřivnický NW Präsident byl vůbec prvním automobilem vyrobeným ve střední Evropě. Společnost TATRA TRUCKS nedávno uvedla na trh limitovanou edici PRÄSIDENT úspěšné obchodní řady nákladních vozidel TATRA PHOENIX Euro 6, která oslavuje 120. výročí od vzniku onoho legendárního vozu. V rámci podpory prodeje novodobých präsidentů oslovila Tatra novoměstskou společnost ELTON hodinářská, která už v minulosti připravila několik úspěšných exkluzivních řad hodinek značky PRIM při různých příležitostech. Proto ELTON pro Tatru navrhl speciální edici primek, které obdrží každý zákazník, jenž si zakoupí vozidlo TATRA PHOENIX Euro 6 v limitované edici PRÄSIDENT.

„Spolupráce s výrobcem hodinek PRIM pro nás představuje unikátní spojení dvou tradičních českých značek,“ uvedl Martin Šustek, obchodní a marketingový ředitel společnosti TATRA TRUCKS. „Pro zákazníky, kteří si koupí jeden ze sto dvaceti vozů TATRA PHOENIX v limitované edici PRÄSIDENT, bude hodnotný a exkluzivní dárek v podobě hodinek PRIM Präsident přidanou hodnotou ke koupi vozidla,“ dodal Martin Šustek.

Speciální primky si mohou pořídit i další zájemci, kteří ocení originální hodinky vyrobené v omezeném množství. „Hodinky jsme se rozhodli vyrobit ve dvou variantách. Limitovaná číslovaná edice 120 kusů je určená pro budoucí majitele vozů TATRA PHOENIX v edici PRÄSIDENT,“ vysvětlil Martin Pabiška, generální ředitel společnosti ELTON hodinářská. „V tuto chvíli je také vyrobeno 40 kusů hodinek bez pořadového čísla, které jsou určeny pro e-shop a do další distribuce,“ upřesnil Martin Pabiška.

Exkluzivní náramkové hodinky z novoměstské manufaktury jsou označeny historickým názvem Präsident na číselníku a laserovanými logy TATRA, Präsident a letopočtem 1897–2017 na dýnku hodinek. Luxusní vzhled dotváří černý řemínek z hovězí kůže. Část hodinek už je vyrobena a fyzicky dodána, zbytek na své majitele teprve čeká. Obě firmy věří, že vzájemná spolupráce přispěje k zachování historického odkazu všech, kteří se v průběhu celé historie automobilky podíleli na vývoji a výrobě vozidel.

NW Präsident byl prvním továrně vyráběným sériovým automobilem na území Česka, resp. tehdejšího Rakouska-Uherska a jedním z prvních automobilů na světě vůbec. Automobil vyráběla továrna Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesselschaft A. G. (NW) v Kopřivnici, dnešní Tatra. 

Duchovním otcem NW Präsident byl Leopold Sviták, první kus byl vyroben v letech 1897-1898. Konstrukce částečně vycházela z automobilu Benz Phaeton přejmenovaného v Kopřivnici na „Instructor“ a do vozu byl namontován i originální motor mannheimské automobilky, o nějž se zasloužil liberecký továrník baron Theodor von Liebieg, který se s jeho konstruktérem Karlem Benzem přátelil. V Kopřivnici však do konstrukce vnesli několik originálních prvků a vylepšení, takže vznikl úplně odlišný automobil. Kromě Leopolda Svitáka se na konstrukci vozu podíleli také inženýři Rumpler a Sage a spolu s nimi i mladý Hans Ledwinka, tvůrce takzvané Koncepce Tatra.

Präsident byl experimentem: plány byly zhotoveny až dodatečně, řada zlepšení vznikla přímo při stavbě. Automobil vynikal luxusní a originální konstrukcí, čímž se odlišoval od Benzova vozu. Novinkou, použitou u automobilu vůbec poprvé byla ochrana předních kol okrasně tvarovaným nárazníkem.

Podvozek Präsidenta i karosérie typu Phaeton, vycházela z osvědčeného kopřivnického kočáru „Mylord“. Pod sedadlem v zadní části – v prostoru, který u kočárů sloužil pro zavazadla - byl umístěn dvouválcový řadový ležatý motor Benz o obsahu 2,714 l a výkonu přibližně 5 kW (6,6 k) při 600 ot/min (vrtání i zdvih 120 mm). Palivová nádrž o obsahu 23 l se nacházela pod předními sedadly.

Zdroj: Tatra Trucks, Wikipedie

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace