Teenageři a mladiství jsou častými viníky konfliktů v obchodních centrech. Provokují pro vlastní zábavu i sledovanost na sociálních sítích

Teenageři a mladiství jsou častými viníky konfliktů v obchodních centrech. Provokují pro vlastní zábavu i sledovanost na sociálních sítích
08 / 07 / 2019, 17:00

Bezohlednost i agresivita teenagerů je v současnosti problém, který sužuje především obchodní centra. Mladiství sem častěji než na nákupy vyrážejí za zábavou. Narušují zde pořádek a baví se na úkor ostatních návštěvníků nebo zaměstnanců centra. Ojedinělé ale nejsou ani útoky, které vyprovokovávají vůči sobě navzájem. Při výtržnostech se pak většinou natáčejí a umísťují videa na sociální sítě.

Statistiky ukazují, že policisté musí v průměru řešit dva případy agrese mladistvých denně. A až jednou týdně pak řeší úmyslné ublížení na zdraví spáchané teenagery. Meziročně vzrostl počet násilných trestných činů u mladistvých o zhruba 13 %. Podle statistik společnosti SSI Group, která patří mezi největší bezpečnostní agentury v ČR, vyvolávají mladí často problémy v obchodních centrech, kde kromě rvaček mezi sebou také často provokují ostrahu a návštěvníky různými pranky, cíleně porušují domovní řád, či provádějí další nepřístojnosti, které pak popularizují na Youtube a dalších sociálních sítích.

„Nejvíce případů potíží s mladistvými zaznamenáváme v pražských obchodních centrech, kde naše ostraha zasahuje i několikrát denně. Nejčastěji řešíme provokace, kdy mladiství omezují svým chováním ostatní, jako je například projíždění obchodní pasáží na kolech nebo skateboardech, ale také praktikováním stále populárnějšího parkouru, kterým ohrožují nejen sebe, ale i ostatní návštěvníky. Dále jsou to nejrůznější nachytávky kolemjdoucích, kterými často vyvolávají v lidech strach. Například před časem jsme zasahovali v jednom pražském obchodním centru, kde se mladíci ve výtahu vydávali za včelaře a falešnými úly děsili návštěvníky. Relativně novým fenoménem jsou pak také bitky mladistvých. Veškeré tyto aktivity, pranky nebo souboje si navíc často natáčejí na telefony a následně je šíří prostřednictvím sociálních sítí,“ říká Radek Škrabal ze společnosti SSI Group.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace