FBI prošetřuje útoky na tři americké vlaky ve Filadelfii. Úmysl nebo náhoda?

FBI prošetřuje útoky na tři americké vlaky ve Filadelfii. Úmysl nebo náhoda?
Autor fotografie: YouTube|Popisek: Vykolejení Amtraku 188
18 / 05 / 2015, 09:15

Během několika minut byly zatím "neidentifikovaným předmětem" zasaženy tři vlaky amerických železničních přepravců.

Ve středu 13. května před půlnocí vykolejil ve Filadelfii vlak společnosti Amtrak 188 z Washingtonu do New Yorku. V soupravě bylo 238 cestujících a pět členů posádky. Vagony při neštěstí vyletěly z kolejí, některé se úplně obrátily. Úřady potvrdily osm mrtvých a několik desítek vážně zraněných cestujících.

Vyšetřovatelé provedli analýzu černých skříněk vlaku se záznamem jízdy a zjistili, že vlak vjel do ostré zatáčky dvakrát vyšší rychlostí, než je na osudném místě povoleno, kolem 170 kilometrů za hodinu. Vyšetřovatelé FBI ale nyní také prošetřují podezření, že byl na vlaky spáchán útok zatím "neidentifikovaným předmětem". Vyšetřovatelé se také snaží zjistit, proč vlak během pouhé minuty před havárií zrychlil ze 110 na 170 kilometrů za hodinu a proč strojvedoucí nepoužil záchrannou brzdu.

Podle amerického Úřadu pro kontrolu bezpečnosti dopravy (The National Transportation Safety Board - NTSB), průvodčí vykolejeného vlaku uvedla, že ve vysílačce slyšela strojvůdce Brandona Bostiana, jak se baví vysílačkou s jiným strojvedoucím, že jeho vlak „byl zasažen kamenem nebo střelou“. Uvedl to na páteční tiskové konferenci mluvčí NTSB Robert Sumwalt.„Okamžitě poté, co průvodčí zaslechla tento rozhovor, se vlak naklonil na stranu a vykolejil“ uvedl.

Tři minuty před vykolejením Amtraku 188 byla jiná souprava patřící společnosti SEPTA (Southeastern Pennsylvania Transportation Authority), vlak 769 jedoucí do Trentonu, rovněž zasažena "neznámou střelou", která rozbila čelní sklo lokomotivy, to uvedl mluvčí SEPTA Jerri Williams. Podle médií je zarážející, že na stejném místě a ve stejnou chvíli došlo k dvěma stejným útokům na vlakové soupravy.

Amtrak 188

A aby toho nebylo dost, třetí nehoda se stala rovněž vlaku Amtraku Acela na trase z New Yorku do Philadelphie, a jen dvacet minut před havárií Amtraku 188. Boční sklo vagónu bylo zasaženo "neidentifikovaným předmětem" uvedl to pro CNN jeden z cestujících. Filadelfský starosta Michael Nutter nicméně na středeční tiskové konferenci uvedl, že tento "incident nesouvisí s vykolejením Amtraku". 

Amtrak Acela SEPTA

Americké úřady nařídily společnosti Amtrak zprovoznit systém vnější kontroly rychlosti v úseku na trati z Washingtonu do New Yorku, kde vlak vykolejil. Úřad pro kontrolu bezpečnosti dopravy předtím potvrdil, že systém mohl neštěstí zabránit, pokud by byl v provozu. Odborníci se shodují, že americké železnice nevěnují dostatek pozornosti technickému zabezpečení

Server BuzzFeed News nicméně uvedl, že v místech havárie lidé často házejí po vlacích kameny a další předměty. 

Zdroj: abc7.com, rozhlas.cz, zpravy.aktualne.cz, ft.com, CNN

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace