Autor fotografie: Screenshot YouTube
Stále populárnější dálková soutěž Africa Eco Race, která navazuje na původní africkou rallye Dakar, se přehoupla do své druhé poloviny a Tomáš Tomeček sedlající svou stoprocentní Tatru T 815 se drží na výborném druhém místě. A co více, jako první kamioňák v historii dálkových rallye bojuje s náročným terénem v kabině svého vozu úplně sám.
Včera 9. ledna se jela 7. etapa závodu Africa Eco Race v níž tatrovák tělem i duší Tomáš Tomeček z týmu Promet/Czechoslovak Group dojel na 3. místě a celkově se drží na 2. pozici. Na účastníky těžké rallye, která se už tradičně koná v severní Africe ve stopách původní rallye Dakar (pamětníci ji znají i jako rallye Paříž-Dakar), čeká ještě pět etap, než spatří vytoužený cíl v senegalském hlavním městě Dakaru. Tomáš Tomeček je zkušený matador dálkových soutěží, má na svém kontě už dvacet dva startů, z toho jako pilot dosáhl s tatrou na Dakaru stříbrné i bronzové příčky a jako navigátor stanul na stříbrném a také na tom nevyšším zlatém stupni vítězů. V rámci Africa Eco Race vyhrál třikrát, dvakrát skončil druhý a dvakrát třetí, vždy za volantem své Tatry T 815 s tatrováckým dvanáctiválcem.
Letošní africká soutěž je však pro Tomáše Tomečka další výzvou. Rozhodl se totiž vyrazit se svým kamionem do dun i na zrádné pisty bez posádky, na trati tedy musí řešit vše sám, stejně jako motorkáři. Nikdo to před ním nezkusil, ale přesto se Tomáši Tomečkovi daří a drží se v čele soutěže. Před ním jede jen další ze známých dálkových jezdců Gerard De Rooy. K navigaci Tomeček používá stejný roadbook, jaký mají na svých strojích motorkáři: „Zjistil jsem, že motorkáři to mají úplně jinak, jsou daleko svobodnější. Moc se mi to líbí, tohle jsem si vždycky přál.“
Pokud byl někdo k Tomečkovu „sólu“ skeptický, tak od druhé etapy, kdy se probojoval z devátého místa na druhé, nenechává svými předními umístěními nikoho na pochybách, že je ostříleným veteránem dálkových rallye. Také se potvrzuje, že jeho Tatra T 815 s originálním tatrováckých vzduchem chlazeným motorem připravovaná i za podpory kopřivnické automobilky Tatra Trucks je stále výkonným soutěžním nářadím. A navíc spolehlivým, mechanici týmu Promet/Czechoslovak Group dělají na soutěžní tatrovce jen běžnou údržbu a mění opotřebované pneumatiky. Nicméně závod ještě není u konce a na otázku, zda chce jezdit v kabině sám i v budoucnu, Tomáš Tomeček odpověděl: „Je to živé, to teď vůbec nevím. Ale jsem velmi příjemně překvapen, fakt se mi to líbí. Takže by to šlo, ale nechci zatím vůbec nic předjímat.“
Tradičními hlavními sponzory a podporovateli závodního týmu Tomáše Tomečka jsou skupina Promet a holding Czechoslovak Group, jehož součástí je i kopřivnická Tatra Trucks.
O holdingu CZECHOSLOVAK GROUP
CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu, který podporuje a dále rozvíjí aktivity tradičních českých a slovenských společností v oblasti civilní i obranné průmyslové produkce. Jeho portfolio zahrnuje výrobu a prodej strojírenských produktů pro automobilový, železniční a letecký průmysl či brzdových systémů pro kolejová vozidla, hodinářský průmysl, speciálních vozidel, terénních nákladních automobilů, zbraní a zbraňových systémů či munice. Skupina klade silný důraz na kvalitu svých produktů a služeb a na exportní aktivity. S produkty společností holdingu se lze setkat na všech kontinentech a počet jeho zákazníků se stále rozrůstá. Podniky holdingu CZECHOSLOVAK GROUP v roce 2017 zaměstnávaly více než 8000 osob a v roce 2016 vygenerovaly tržby v hodnotě 15,4 mld. Kč.