Toyota investuje v USA miliardu dolarů do umělé inteligence

Toyota investuje v USA miliardu dolarů do umělé inteligence
Autor: "Toyota Group Pavilion". Licensed under CC BY-SA 3.0 via Commons - https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Toyota_Group_Pavilion.jpg#/media/File:Toyota_Group_Pavilion.jpg
06 / 11 / 2015, 15:45

Japonský výrobce automobilů Toyota Motor investuje v příštích pěti letech jednu miliardu dolarů do vývojářského střediska zaměřeného na robotiku a umělou inteligenci, které zřizuje v americkém Silicon Valley. Nová výzkumná společnost zahájí provoz v lednu příštího roku, oznámil dnes prezident japonské automobilky Akio Toyoda. Společnost tak vstupuje do výzkumu na poli samořiditelných aut, kde se již zostřuje konkurence.

"Až donedávna jsem říkal, že do automatizovaných aut půjdeme jenom tehdy, až v závodu na 24 hodin porazí člověka," řekl podle Reuters Toyoda novinářům. "Ale změnil jsem názor, když jsem se zapojil do přípravy olympijských a paralympijských her 2020 (v Tokiu)," uvedl.

Otevřelo mu to prý oči, pokud jde o postižené lidi a seniory a jejich potřebu mobility. Na autech bez řidiče pracují technologické společnosti jako Alphabet, známá dříve pod názvem Google, nebo americký Apple, které najímají experty, aby změnili plány ve skutečnost.

Nová společnost Toyoty bude mít jedno zařízení nedaleko Stanfordovy univerzity a druhé blízko Massachusettského technického institutu (MIT). Podle šéfa výzkumného institutu Toyoty Gilla Pratta, bývalého vyučujícího na MIT, je ale závod teprve na začátku a v oblasti bezpečnosti zbývá překonat ještě řadu obtíží.

"Je možné, že na začátku automobilového závodu nemusíte být na nejlepší pozici... Pokud je ale závod velmi dlouhý, kdo ví, kdo bude vítězem?" citoval jej Reuters.

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace