Trend profesionálních notebooků naplněn – skutečně matný dotykový displej

Trend profesionálních notebooků naplněn – skutečně matný dotykový displej
Popisek: Toshiba Tecra
06 / 03 / 2018, 15:00

Dlouholetým požadavkem profesionálních, nebo chcete-li firemních uživatelů notebooků, je matný displej s vysokým rozlišením. Popularita dotykových obrazovek vnesla do této kategorie rozčarování, protože technologie dlouho neumožňovaly zachovat plnohodnotně výše zmíněný aspekt. Jak se problematika řešila a co přináší nejnovější možnosti?

Nástup počítačových operačních systémů, které předpokládají možnost dotykového ovládání, zkomplikoval situaci výrobcům profesionálních přenosných počítačů. Jejich uživatelé totiž pracují často v terénu a potřebují displej dobře viditelný za všech podmínek, tedy matný. Dotykové vlastnosti však byly zajišťovány zpravidla tenkou skleněnou vrstvou, jinými slovy dalším sklem, které bylo, zjednodušeně řečeno položeno na samotný displej.

Tento způsob neumožňoval dosáhnout skutečně matné, antiodrazové povrchové úpravy. Většina dotykových notebooků určená pro profesionální využití obsahovala proto displeje lesklé. Někteří výrobci, jako například Toshiba, problém řešili nanesením speciální fólie na dotykové sklo, čímž dosáhli značného úspěchu. Při důkladném prozkoumání je však tento způsob snadno odhalitelný. Pokud je například na čelní straně vestavěna kamera, je kolem ní zřetelný výřez ve zmatňující fólii. Kromě toho, dotykové sklo zvyšovalo sílu displeje a potažmo celého notebooku přibližně o 2 mm a jeho hmotnost dle úhlopříčky řádově o 0,1 kg, což bylo na úkor designu. Svět čekal na nové technologické řešení.

Řešení je na světě - Cell-In-Touch

Průlom přineslo až po několika letech zcela nové technologické řešení – displeje označované jako Cell-In-Touch. Ty dokáží začlenit dotykovou vrstvu přímo do nitra samotného displeje. Tím odpadá potřeba vrchní skleněné vrstvy a výrobci mohou využívat osvědčené způsoby speciálních povrchových úprav samotných displejů, které skutečně eliminují odrazivost a displej zmatňují při zachování barevné přesnosti. Mezi první výrobce, kteří tyto displeje zakomponovali do svých výrobků, patří japonská Toshiba. Ta se v posledních letech úzce specializuje právě na podnikové přenosné počítače a její prémiové notebooky X30 a X40, které patří mezi nejlehčí přístroje ve své kategorii, mají integrovány právě displeje Cell-In-Touch.

Displejovou technologii Cell-In-Touch jsme jednoznačně přivítali, protože nám umožnila dodávat náročným firemním zákazníkům naprosto profesionální řešení, díky kterému mohou pracovat za všech podmínek a nemusí slevovat ze svých vysokých nároků na design či kvalitu zobrazení,“ říká Tomáš Konečný, B2B sales manažer společnosti Toshiba pro CZ/SK a koordinátor prodeje v regionech CEE a SEE.

Toshiba on-line

Specifikace a popis nejnovějších produktů společnosti Toshiba včetně dalších informací naleznete na stránkách //www.toshiba-czech.com/.

Spojit se společností Toshiba se můžete také na našich kanálech v rámci sociálních médií: www.linkedin.com/company/toshiba-business-computing-solutions

O společnosti Toshiba

Společnost Toshiba Corporation přispívá již více než 140 let k udržitelné budoucnosti tím, že vytváří hodnoty s použitím inovativních technologií. Dnes jsou její obchodní oblasti zaměřeny především na nezbytnou infrastrukturu, která podporuje moderní život a společnost. Toshiba se řídí zásadami základního závazku skupiny „Committed to People, Committed to the Future“ a podporuje globální činnosti, které přispívají k vytvoření světa, ve kterém bude usnadněn život budoucím generacím.

Více o společnosti Toshiba se dozvíte zde: www.toshiba.co.jp/worldwide/about/index.html

 

 

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace