Trump v tweetu pohrozil "zavedením daně" na auta dovážená z EU

Trump v tweetu pohrozil &quote;zavedením daně&quote; na auta dovážená z EU
Autor: flickr.com (CC BY-SA 2.0|Popisek: Donald Trump
04 / 03 / 2018, 11:15

Americký prezident Donald Trump v sobotu v příspěvku na sociální síti twitter pohrozil "zavedením daně" na dovoz automobilů z Evropské unie.

Reagoval tak na zprávy o tom, že evropští činitelé zvažují 25procentní clo na některé výrobky ze Spojených států. Tyto úvahy však zase byly reakcí na předchozí Trumpovo prohlášení, že USA se chystají zavést dovozní cla na ocel a hliník.

"Tohle je to, čemu se říká obchodní válka," komentovala americká zpravodajská společnost Axios. Šéf Evropské komise Jean-Claude Juncker v pátek uvedl, že opatření ze strany unie by se mohly dotknout ikonických výrobků, jakými jsou džíny Levi's, motocykly Harley-Davidson a bourbon.

"Jestliže chce EU dále zvyšovat své už tak masivní celní tarify a bariéry pro americké společnosti, které tam podnikají, pak jednoduše zavedeme daň na jejich auta, která volně proudí do USA," napsal americký prezident. V jiném sobotním příspěvku nazval stávající obchodní politiku USA "velmi hloupou".

Spojené státy jsou hlavním odbytištěm motorových vozidel vyrobených v EU. V roce 2016 sem mířila čtvrtina celkového vývozu. Většinu dovozu tvoří auta německé výroby, tamní automobilky ale každoročně statisíce aut vyrobí i na americké půdě, napsal zpravodajský web BBC.

Média podotýkají, že Trumpovy plány na regulaci zahraničního obchodu by neměly nikoho překvapit, neboť zapadají do jeho vize "Amerika na prvním místě" a také do rétoriky o údajně nespravedlivých obchodních smlouvách s USA. "Prezident (Trump) využívá pasáže v předpisech o mezinárodním obchodě, která povoluje dovozní tarify z důvodů národní bezpečnosti," dodává BBC.

Čtvrteční Trumpovo oznámení o oceli a hliníku zapříčinilo propad na akciových trzích a podle serveru Politico jej kritizovala řada republikánů. Podle amerického ministra obchodu Wilbura Rosse ale navrhované clo není pro Američany kupující auta důvodem ke znepokojení.

Nepřehlédněte na Security magazínu: Historie - vnímáme dějiny v souvislostech a nadhledem. Sledujte nejdůležitější okamžiky historie. S námi víte více

 

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace