Trump vyzval americké automobilky ke zvyšování výroby v USA

Trump vyzval americké automobilky ke zvyšování výroby v USA
Autor: Ford|Popisek: Ford GT
24 / 01 / 2017, 22:00

Americký prezident Donald Trump dnes jednal se zástupci velkých amerických automobilek. Vyzval je ke zvyšování výroby a zaměstnanosti ve Spojených státech a slíbil, že omezí regulaci a sníží daně, aby výrobní aktivity v USA více zatraktivnil. Na setkání s vedoucími představiteli General Motors (GM), Ford Motor a Fiat Chrysler Automobiles (FAC) Trump řekl, že chce v USA vidět výstavbu nových automobilových továren.

Prezident již před nástupem do funkce kritizoval, že automobilky v USA prodávají vozy vyráběné v Mexiku, a hrozil vysokým dovozním clem.

GM, Ford a Fiat Chrysler v poslední době ohlásily nové investice a nová pracovní místa ve Spojených státech. Společnost Ford navíc oznámila, že se rozhodla zrušit plán na výstavbu nové továrny v Mexiku, který Trump ostře odsuzoval.

Šéf Fordu Mark Fields dnes uvedl, že automobilky chtějí s Trumpem spolupracovat na obrodě americké výroby. "Prezident a jeho hospodářská politika nás velmi povzbuzují," prohlásil Fields. Pochválil i Trumpovo rozhodnutí o odchodu USA z Transpacifického partnerství (TPP). Tato obchodní dohoda 12 tichomořských zemí podle šéfa Fordu neřešila otázku intervencí obchodních partnerů na devizových trzích.

Automobilový průmysl se nyní podle agentury Reuters snaží přesvědčit Trumpovu administrativu, aby přehodnotila ambiciózní cíle pro snižování spotřeby pohonných hmot stanovené za předchozího prezidenta Baracka Obamy. "Automobilky budou ochotny přistoupit na dohodu, která vrátí pracovní místa zpět do USA výměnou za zmírnění cílů (pro efektivitu využití paliva)," poznamenal analytik automobilového sektoru Brian Johnson ze společnosti Barclays.

Trump kvůli výrobě v Mexiku podrobil kritice i některé zahraničí automobilky, například japonskou společnost Toyota Motor či německou BMW. Toyota dnes uvedla, že v jedné ze svých továren v USA zvýší výrobu sportovně-užitkových vozů a vytvoří 400 nových pracovních míst.

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace