Trumpův tým si pospíšil a objednal v Číně zboží před cly

Trumpův tým si pospíšil a objednal v Číně zboží před cly
27 / 07 / 2018, 06:30

Washington - Tým amerického prezidenta Donalda Trumpa, který již začal přípravu na prezidentské volby v roce 2020, si pospíšil objednat v Číně transparenty v obavě před jejich zdražením, až začnou platit nová cla na dovoz čínského zboží. Uvedla to dnes agentura Interfax s odvoláním na média z východočínské provincie An-chuej.

Podle nich místní textilní továrna nečekaně jede na plné obrátky, aby vyrobila transparenty s Trumpovým volebním heslem Make America Great Again (Učiňme Ameriku opět velkou). Od března jich podnik vyrobil už 90.000 kusů.

Tak velkou zakázku, která přišla v době, kdy továrna neprožívá zrovna konjunkturu, si ředitelka podniku vysvětluje spěchem zákazníka, který se obává, aby americká cla nezdražila zboží dovážené z Číny. "Vše těsně souvisí. Připravují se s předstihem, aby využili skutečnosti, že cla se ještě nezvýšila," řekla Jao Jüan-jüan.

Firma podle ní zvláště prosperovala od roku 2015, kdy si Trumpova kampaň u ní objednala transparenty se zmíněným heslem pro prezidentské volby, které se odehrály v listopadu 2016. Nicméně upozornila, že jestli americká cla porostou, nebude s to přijímat nové zakázky z USA. "Všichni mohou být vlastenecky naladěni, ale to nepovede k rozkvětu hospodářství," dodala podnikatelka.

Prezident Trump nedávno v rozhovoru s televizí CNBC prohlásil, že je připraven zatížit cly veškerý čínský dovoz do Spojených států. Washington začal již 6. července uplatňovat clo ve výši 25 procent na import čínského zboží v hodnotě 34 miliard dolarů ročně. Peking okamžitě reagoval protiopatřením ve stejném rozsahu a obvinil USA z rozpoutání obchodní války.

Nepřehlédněte na Security magazínu:  Historie - vnímáme dějiny v souvislostech a nadhledem. Sledujte nejdůležitější okamžiky historie. S námi víte více

 

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace